کشته و زخمی شدن بیش از ۵۰ تن در شهر کندز

© Photo / Ministry of Defense کشته و زخمی شدن بیش از ۵۰ تن شهر کندز
 کشته و زخمی شدن بیش از ۵۰ تن شهر کندز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2021
عضو شوید
در نتیجه حمله طالبان به شهر کندز ۱۱غیرنظامی کشته و ۴۱ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، احسان فضلی، رییس صحت عامه ولایت کندز، به روزنامه‌ ۸صبح گفت که از نبردهای جمعه‌شب، پانزدهم اسد، ۱۱ جسد به شمول اجساد چهار کودک و ۴۱ زخمی به شفاخانه‌ آورده شده‌اند.

Afghan policemen keep watch in the downtown of Kunduz city, Afghanistan October 3, 2016. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2016
درگیری در کنذز جریان دارد

فضلی افزود که در میان کشته‌گان چهار کودک و در میان  زخمیان ۱۰ کودک و ۳۱ زن و مرد شامل هستند.

رییس صحت عامه کندز وضعیت صحی ۱۰ تن از زخمیان را وخیم خواند و افزود که ممکن در آمار کشته‌ها و زخمیان تغییراتی رونما شود؛ زیرا جنگ هنوز در ساحاتی از شهر کندز ادامه دارد و ممکن است شماری از زخمیان در خانه‌ها به دلیل شدت جنگ گیرمانده باشند.

محمد یوسف ایوبی، رییس شورای ولایتی کندز می گوید که تا کنون جنگ در بخش‌هایی از کندز از جمله ساحات سه درک، چهارطاق و چهل دختران در میان حوزه دوم و سوم امنیتی شهر ادامه دارد.

او هم‌چنان گفت که پاسگاه نیروهای امنیتی در ساحه چهل دختران به دست طالبان افتاده است، پرواز چرخ‌بال‌ها متوقف شده است و میدان هوایی کندز زیر تهدید امنیتی قرار دارد. با این حال، او خاطرنشان کرد که نیروی کافی در شهر کندز وجود دارد.

کفتنی است که کندز از ولایت‌های استراتژیک در شمال‌شرق کشور به حساب می‌رود. مرکز این ولایت بارها از سوی طالبان مورد حمله قرار گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала