افشاى اسناد محرمانه از آماده سازى جاپان براى حمله به اتحاد جماهیر شوروى

© A.Savinافشاى اسناد محرمانه از آماده سازى جاپان براى حمله به اتحاد جماهیر شوروى
افشاى اسناد محرمانه از آماده سازى جاپان براى حمله به اتحاد جماهیر شوروى - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2021
عضو شوید
سرویس امنیت فدرال روسیه (اف‌اس‌بی) یک اسناد محرمانه را علنی کرده است که در آن شواهد از آماده سازی جاپان برای جنگ با اتحاد جماهیر شوروی دیده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، آرشیف سرویس امنیت فدرال روسیه برای اولین بار شواهدی از آمادگی جاپان برای جنگ با اتحاد جماهیر شوری را علنی کرده است.

این شواهد (آمادگی جاپان برای جنگ با اتحاد جماهیر شوروی) حاصل شده از دستور شماره 70 به واحدهای ارتش سوم جاپان مورخ 9 اگست سال 1938 میلادی، که در جنگ نظامی شوروی و جاپان در جولای-اگست 1938 در نزدیکی دریاچه غازان و همچنان در محکمه خاباروفسک که علیه جنایتکاران جنگی جاپان در ماه دسمبر 1949 برگزار شد، در بازجوی «اوتوزو یامادا» آخرین فرمانده کل ارتش کوانتونگ نیز از آمادگی کشور برای جنگ به شوروی اعتراف کرده است.

وزارت دفاع روسیه اسناد آرشیفی مربوط به آغاز جنگ جهانی دوم منتشر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2021
وزارت دفاع روسیه اسناد آرشیفی مربوط به آغاز جنگ جهانی دوم منتشر کرد

همچنان اشاره شده است که در بازجویی، فرمانده یامادا اعتراف کرده بود که دستور شماره 70 که به واحدهای ارتش سوم داده بود، شواهدی از افزایش آمادگی برای جنگ علیه اتحاد جماهیر شوروی است. اعتقاد بر این است که ارتش جاپان وضعیت سربازان اتحاد جماهیر شوروی و قابلیت اطمینان دفاع آنها را در جریان جنگ‌های بزرگتر مورد ارزیابی قرار داده بود. نبردهای دو هفته دوام داشت و با پیروزی اتحاد جماهیر شوروی به پایان رسید.

در این دستور آمده است که نیروهای ارتش کوانتونگ برای تمرکز به سمت مرز شرقی، در منطقه جنوب (Xiaosuifeng) و در منطقه بین (Xilinhe) و (Muling) در حال حرکت بودند. لشکر 7، گروه یازدهم و دوازدهم توپخانه ضدهوایی، گروه نقلیه واحد هشتم و همچنان یازدهمین هنگ هوایی در روستای (Tuanzhanzi) تحت امر فرمانده کل ارتش سوم کوانتونگ قرار داشتند. هدف این واحدها، امنیت انتقال لشکرهای دوم و سوم و سرنگونی طیاره‌های دشمن که مانع انتقال آنها می‌شوند، بوده است.

پیمان سه‌جانبه که به پیمان برلین نیز موسوم است، عهدنامه‌ای بود که در 27 سپتمبر 1940 بین آلمان نازی، ایتالیای فاشیستی (1922 تا 1943) و امپراتوری جاپان در برلین منعقد شد. که هسته دولت‌های متجاوز را برای جنگ با اتحاد جماهیر شوروی آماده می‌کرد. جاپان به عنوان متحد آلمان عمل کرد. در جریان سال‌های جنگ، جاپان تمام توافق‌نامه های بی‌طرفی با اتحاد جماهیر شوروی را نقض و برنامه های نظامی خود را تدوین کرد و همچنان خرابکاری منظمی را علیه این اتحاد انجام داد.

پیشتر در ماه می، جاپان اسناد محرمانه را علنی کرد که درباره برنامه های اتحاد جماهیر شوروی برای واگذاری بخشی از جزایر کوریل به توکیو را نشان می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала