وزیر خارجه ایران: سیاست‌های نادرست قدرت‌های خارجی عامل مهم وضعیت کنونی افغانستان است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزیر خارجه ایران: سیاست‌های نادرست قدرت‌های خارجی عامل مهم وضعیت کنونی افغانستان است
وزیر خارجه ایران: سیاست‌های نادرست قدرت‌های خارجی عامل مهم وضعیت کنونی افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایران در دیدار با نماینده ای دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان گفت، که سیاست های نادرست قدرت های خارجی عامل مهم وضعیت کنونی افغانستان است. 

تاکید جواد ظریف بر گفت و گوی میان افغانستانی ها برای برقراری صلح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2021
تاکید جواد ظریف بر گفت و گوی میان افغانستانی ها برای برقراری صلح
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران عصر امروز با ژان آرنو نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان که در راس هیاتی به منظور تبادل نظر با مقامات وزارت امور خارجه به تهران سفر کرده است، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ظریف با اشاره به وضعیت خطیر افغانستان و پیچیدگی رو به تزاید شرایط در این کشور، سیاست های نادرست قدرت های خارجی را از عوامل مهم وضعیت کنونی افغانستان برشمرد.

وزیر امور خارجه ایران با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک و تسهیل در گفتگوها میان طرف های افغانستانی به منظور پیشبرد روند صلح درافغانستان، حل مشکل این کشور را تنها از طریق گفتگوهای میان افغانستانی ها دانست و افزود: جامعه جهانی می بایست موضع صریحی در حمایت از حل و فصل سیاسی بحران در افغانستان و محکومیت خشونت و نتایج آن اتخاذ نماید. 

در این ملاقات نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان نیز با تاکید بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای منطقه در کمک به روند صلح افغانستان اظهار داشت: هیچ کشور یا گروه محدودی از کشورها به تنهایی قادر به سامان دادن وضعیت جاری افغانستان نبوده  و صرفا همکاری جمعی می تواند کاهش شدت اوضاع در افغانستان را به دنبال داشته باشد.
وی بر گفتگوهای میان افغانستانی ها بعنوان تنها راه حل برای غلبه بر شرایط فعلی در افغانستان تاکید و مذاکرات خود در تهران را مفید و مهم ارزیابی کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала