Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پاسخ مسی به پرسش‌های خبرنگاران؛ هرگز هواداران را فریب نداده‌ام، بعضی حرف‌ها کاملاً دروغ است

© REUTERS / Albert GeaФутболист Лионель Месси на пресс-конференции в Барселоне
Футболист Лионель Месси на пресс-конференции в Барселоне  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2021
عضو شوید
لیونل مسی بعد از صحبت های خود به سوالات ژرونالیست‌ها نیز پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، مسی پس از 21 سال در یک نشست خبری از بارسلونا خداحافظی کرد.

بعد از صحبت های احساسی مسی در مراسم خداحافظی نوبت به سوالات خبرنگاران رسید:

دردناک ترین اتفاق در مورد این پایان چه بوده است؟" چیزهای زیادی از ذهن من عبور کرد. ذهنم قفل شده است و نمی توانم حقیقت ترک این باشگاه را درک کنم چرا که زندگی ام به طور کامل عوض می شود. شانزده سال است که در تیم بزرگسالان هستم و برای من همیشه همین بوده است. حالا از صفر شروع می کنم. می دانم که تغییر سختی برای خانواده ام است و می دانم که چه حسی نسبت به این شهر دارند اما سعی می کنیم هماهنگ شویم. تغییر مشکلی است اما باید بپذیریم و با آن کنار بیاییم و دوباره شروع کنیم."

بارسلونا همه تلاش خود را برای ماندنت داشت؟" نمی دانم، لاپورتا گفت که به خاطر قوانین لالیگا بوده است. من همه تلاش خود را کردم.  چیزهای زیادی در مورد خودم شنیدم اما من همه تلاشم را کردم تا بمانم. سال گذشته نمی خواستم بمانم و این را گفتم. امسال می خواستم اما نشد. به خاطر قوانین لالیگا نشد که بمانم. برای همه چیز به توافق رسیده بودیم اما نشد."

خاص ترین لحظه در بارسلونا؟" سالهای زیادی سپری شده و اتفاقات زیادی رخ داده است. مشکل است اما شاید لحظه اولین بازیم را انتخاب کنم. شروعی برای همه چیز بود. رویایم به تحقق پیوست. همه اتفاقاتی که بعد از ان رخ داد فوق العاده بود. اولین بازیم را انتخاب می کنم چون همه چیز در آن زمان آغاز شد."

بارسلونا را بدون مسی چطور تصور می کنی؟" بازیکنان دیگری خواهند آمد. بازیکنان می آیند و می روند. همان طور که لاپورتا گفت، باشگاه همیشه از هر شخصی بزرگ تر است. در ابتدا عجیب خواهد بود اما مردم عادت می کنند. بازیکنان خیلی خوبی به تیم ملحق شده اند. ترکیب خوبی وجود دارند و همه چیز مهیاست."

چه احساساتی داری؟:"خیلی ناراحتم که در لحظه از باشگاه می روم که انتظارش را نداشتم.هرگز دروغ نگفته ام. سال گذشته می خواستم بروم اما امسال نه و به همین خاطر ناراحتم."

ارزشهای باشگاه:"دوست دارم که من را به عنوان فردی بشناسند که به ارزشهای باشگاه احترام گذاشته است. به خاطر دورانی که در بارسلونا داشتم، جامهایی که بردم و شکست ها خیلی ناراحت هستم. باعث شد تا درس بگیرم و رشد کنم. شادی های ما بیشتر از شکست هایمان بود. لحظات بسیار خوبی را داشتم. لحظات بسیار خوب و به یاد ماندنی را داشتیم."

این خبر را چطور دریافت کردی؟" مثل سطل آب یخ بود. سعی کردیم که با آن کنار بیاییم. وقتی که بروم بیشتر یاد این اتفاق می افتم و حسم بدتر خواهد شد. خانواده ام و عزیزانم از من حمایت می کنند. به بازی کردن ادامه خواهم داد اما قطعا این اتفاق را در یاد خواهم سپرد."

به رئیس لالیگا چه می گویی؟" نمی دانم. در مورد این مسائل اطلاعات کافی ندارم. نمی دانم که به خاطر لالیگا یا بدهی باشگاه است. باشگاه نمی خواست که دچار بدهی بیشتری شود. چیز بیشتری برای گفتن به تباس، رئیس لالیگا وجود ندارد. یکی دو بار او را دیدم و رفتاری صمیمی با من داشت. با تباس هیچ مشکلی ندارم."

امیدهای واهی در مورد ماندنت:"نه، امیدهای واهی نبود. مطمئن بودیم که همه چیز حل می شود. من همیشه با مردم صادق بودم. همان طور که قبلا گفتم، من به هیچ وجه قصد فریب دیگران را نداشتم."

آماده ای تا روزی در نیوکمپ مورد تجلیل قرار بگیری؟" دوست داشتم این اتفاق همین حالا رخ بدهد اما قطعا برای مردم در هر زمانی آماده خواهم بود."

در پایان فصل قصد داشتی بروی؟" وقتی انتخابات تمام شد با لاپورتا جلسه داشتم. با هم صحبت کردیم و شام خوردیم. پس از آن جلسه مطمئن بودم که می مانم و مشکلی وجود ندارد. هرگز مشکل قرارداد نداشتم. بعد از ان دیدید که چه اتفاقاتی رخ داد. من تردیدی نداشتم. "

چرا در حالی که هنوز زمان زیادی تا پایان نقل و انتقالات مانده بود، مذاکرات را متوقف کردی؟" مدیر توضیح داد. باشگاه بدهی بزرگی دارد و نمی خواستند که بدهی بیشتر شود. نمی توانستم کار دیگری انجام بدهم و لالیگا اجازه نمی داد. غیرممکن بود که ماجرا بیشتر کش پیدا کند. باید به دوران فوتبالم فکر می کردم و از حالا همین کار را می کنم."

چند سال دیگر بازی خواهی کرد؟"به شرایط بدنی ام بستگی دارد. هم تیمی های زیادی دارم که به من می گویند که شرایط مشکل است. به یک روش روتین عادت داریم و کمی مشکل است. تا زمانی که بدنم اجازه بدهد، بازی می کنم."

چرا با بازیکنان پی اس جی در ایبیزا عکس گرفتی؟" این یک عکس عادی بود. قرار بود که در ایبیزا با دی ماریا و پاردس ملاقات کنم. نیمار به من زنگ زد و گفت که همه با هم جمع شویم. وراتی هم در آن جا بود. به من به شوخی گفتند که به پاریس می روم. این یک اتفاق ساده بود و بعد از آن اتفاقات دیگری رخ داد و این عکس بیشتر جلب توجه کرد. این یک مسئله عادی میان دوستان در تعطیلات بود."

با پیراهن تیمی دیگر به مصاف بارسلونا خواهی رفت؟" من یک برنده هستم. می خواهم به رقابت ادامه بدهم. می خواهم برای همه چیز بجنگم. به الوز تبریک می گویم که قهرمان المپیک شد و همیشه به جامها نزدیک بود و من هم تلاشم را می کنم. همه من را به خاطر روحیه رقابت کردنم می شناسند. حالا برنامه من این است که به بردن و رقابت کردن ادامه بدهم."

چرا دستمزدت را به اندازه ای کم نکردی که سقف دستمزد رعایت شود؟"من دستمزدم را 50 درصد کم کردم، برای قرارداد به توافق رسیدیم و چیز بیشتری از من نخواستند. بقیه مسائل دروغ است. همه تلاشمان را کردیم اما نشد. حالا چیزهای زیادی می گویند که صحت ندارد."

چند چمپیونزلیگ بیشتر باید می بردی؟" دوست داشتم یک چمپیونزلیگ دیگر ببرم. در مقابل لیورپول در نیمه نهایی به حضور در فینالی دیگر خیلی نزدیک شده بودیم. یا بازی با چلسی با مربیگری گواردیولا... نسلی را داشتیم که می توانستیم چمپیونزلیگ دیگری ببریم. اما چیزهای دیگری کسب کردم و پشیمان نیستم. با این وجود دوست داشتم که یک قهرمانی اروپایی دیگر داشته باشم. یکی از اهدافم این است که دوباره چمپیونزلیگ و جامهای دیگر را ببرم. سعی می کنم که به رکورد جامهای دنی آلوز نزدیک شوم."

حاضر نبودی که برای ماندن به یک جنون دست بزنی؟" قبلا در موردش توضیح دادم. همه کار کردم اما نشد. چیز دیگری نمی توانم بگویم. همه تلاش خود را داشتیم."

حس می کنی که فریب خوردی؟" نه، همه تلاش خود را کردیم اما نشد. همیشه سعی کردم که نماینده ای برای هواداران باشم. همیشه شفاف بودم اما وقتی زیاد صحبت نکنی چیزهای زیادی پشت سرت می گویند. باید صحبت کنی و نظر بدهی. هر کسی نظر خودش را دارد. برای من حقیقت مهم است."

کنفرانس مطبوعاتی مسی با تشویق دوباره از جانب حضار به پایان رسید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала