تلفات طالبان در 24 ساعت گذشته؛ بیش از 880 کشته و زخمی

© Ministry of Defenseتلفات طالبان در 24 ساعت گذشته؛ بیش از 880 کشته و زخمی
تلفات طالبان در 24 ساعت گذشته؛ بیش از 880 کشته و زخمی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2021
عضو شوید
وزارت دفاع افغانستان از کشته و زخمی شدن صدها طالب مسلح در درگیری با نیروهای امنیتی و دفاعی طی 24 ساعت گذشته در نقاط مختلف کشور خبر می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی، امروز پنجشنبه (14 اسد) با نشر خبرنامه‌ای گفته که در درگیری‌ها و حملات متقابل نیروهای دفاعی و امنیتی، 572 طالب مسلح کشته و 309 تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

در خبرنامه آمده است که در این درگیری‌ها،‌ مقدار زیاد سلاح و مهمات دشمن تخریب شده و  همچنان، 14 ماین مختلف‌النوع که توسط طالبان در نقاط مختلف کشور جهت هدف قرار دادن افراد ملکی و نیروهای امنیتی جابجا شده بود، کشف و خنثی شد.

خبرنامه افزوده که این طالبان در ولایات ننگرهار، لغمان، غزنی، پکتیا، پکتیکا، کندهار، ارزگان، هرات، فراه، جوزجان، سرپل، فاریاب، هلمند، نیمروز، تخار، کندز، بدخشان و کاپیسا کشته و زخمی شده اند.

پیش از این، قول‌ اردوی 209 شاهین در شمال افغانستان از کشته شدن 200 جنگجوی طالب در پی حمله‌های بمب‌افکن‌های «بی52»  در مرکز ولایت جوزجان خبر داد.

گفتنی است دولت افغانستان چندی پیش اعلام کرد که با آغاز خروج نیروهای خارجی ناتو به شمول امریکا از این کشور٬ خشونت‌ها به طور چشمگیری افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала