رسانه های چینی: امریکا اطلاعات مربوط به ویروس کرونا را پنهان کرده است

© AP Photo / Susan Walshرسانه های چینی: امریکا اطلاعات مربوط به ویروس کرونا را پنهان کرده است
رسانه های چینی: امریکا اطلاعات مربوط به ویروس کرونا را پنهان کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2021
عضو شوید
چین به این باور است، که نخستین بیمار کرونایی در ایالات متحده امریکا مدت ها پیش از گسترش این بیماری دنیاگیر در ووهان رخ داده است. 
انتشار گزارش سازمان بهداشت جهانی درباره ریشه ای کرونا پس از بازدید از ووهان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2021
انتشار گزارش سازمان بهداشت جهانی درباره ریشه ای کرونا پس از بازدید از ووهان 

به گزارش اسپوتنیک، گلوبال تایمز چین می نویسد: چین به این باور است، که نخستین بیمار کرونایی در ایالات متحده مدت ها قبل از شیوع عفونت در ووهان رخ داده است.
به عنوان استدلال، رسانه ها به این واقعیت اشاره می کنند که در فلوریدا، مرکز فعلی COVID-19 در ایالات متحده داده های 171 بیمار در ماه می 2020 "ناپدید" شد. آنها بعداً ترمیم شدند، اما اطلاعات مربوط به شروع علائم طبقه بندی شد. علاوه بر این، به گفته روزنامه نگاران، این افراد در جنوری تا فیبروری 2020 علائم بیماری را داشتند-بیش از یک ماه قبل از اینکه مقامات اولین موارد ثبت شده COVID-19 را در این ایالت گزارش دهند.
"حداقل 26 نفر در اواخر دسامبر [2019] یا جنوری علائم را نشان دادند ، حداقل هشت نفر از آنها مسافرت نکردند و با سایر افراد آلوده تماس نداشتند.

اریک تونر دانشمند امریکایی گفت: "اولین موارد عفونت در فلوریدا ممکن است زودتر از ووهان ، اما پس از آن ایالات متحده آنها را به عنوان COVID-19 در نظر نگرفت یا عمداً آنها را نادیده گرفت".
همانطور که توسط Global Times China اشاره شد، دولت ایالات متحده سعی کرد کسانی را که می خواهند حقیقت را بدانند ساکت کند. به عنوان مثال ، خانه تحلیلگر ربکا جونز ، که در ماه می 2020 از دستکاری داده های فلوریدا خودداری کرد ، توسط پولیس بازرسی شد و تمام تجهیزات را پولیس با خود برد.
یانگ ژانکیو، ویروس شناس دانشگاه ووهان، به نوبه خود اعتراف کرد که ایالات متحده اطلاعاتی در مورد SARS-CoV-2 به منظور "سیاسی کردن همه گیری و سیاه کردن چین" ندارد. او معتقد است که سیاستمداران در ایالات متحده هنوز مشغول انتشار تهمت و نظریه "نشت آزمایشگاه" هستند ، اما به وضعیت وحشتناک اپیدمیولوژیک در کشور خود توجه نمی کنند.
وی در پایان گفت: "همه گیری یک مشکل علمی است. علم منطقی است و این کار دانشمندان است نه سیاستمداران".
پیشتر، هیل با استناد به نتیجه گیری جمهوریخواهان مجلس نمایندگان که در مورد ویروس کرونا تحقیق کرده بودند ، گزارش داد که SARS-CoV-2 از آزمایشگاه و ووهان سرچشمه گرفته و به دلیل نشت در سراسر جهان پخش شده است. وزارت خارجه چین اعلام کرد، که این گزارش بر اساس دروغ و واقعیت های تحریف شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала