افزایش حملات طالبان؛ بایدن پلان خروج نیروها را تغیر نمی‌دهد

© REUTERS / Leah Millisافزایش حملات طالبان؛ بایدن پلان خروج نیروها را تغیر نمی‌دهد
افزایش حملات طالبان؛ بایدن پلان خروج نیروها را تغیر نمی‌دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
عضو شوید
باوجود تقویت مواضع و افزایش حملات طالبان، رئیس جمهور امریکا قصد ندارد برنامه های خروج نیروهای خود از افغانستان تغیر دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویارک تایمز، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، انتظار دارد که دولت افغانستان از قدرت و منابع لازم برای مقاومت در برابر طالبان برخوردار باشد و در عین حال مذاکره برای حل و فصل درگیری را ادامه دهد.

کاخ سفید: زمان مواجهه با تجاوز و خشونت طالبان فرا رسیده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2021
کاخ سفید: زمان مواجهه با تجاوز و خشونت طالبان فرا رسیده است

با این حال، باوجود تقویت مواضع طالبان، بایدن قصد ندارد تا پایان ماه اوت برنامه های خروج کامل نیروهای امریکایی از این کشور را کنار بگذارد.
در عین حال، کاخ سفید تایئد کرده است که "استراتژی وی بدون تغییر باقی مانده است".
در اعلامیه ریاست جمهوری امریکا آمده است که پنتاگون در صورت لزوم برنامه هایی را برای تأمین منابع مورد نیاز دولت افغانستان کنار نمی گذارد.
پیش از این سخنگوی کاخ سفید بیان داشت که جو بایدن، رییس جمهور این کشور گفته است که دولت افغانستان امکانات و نیروی نظامی در اختیار دارد و اکنون زمان رهبری و اراده برای مقابله با تجاوز گروه طالبان است.
سفارت امریکا در کابل نیز به نقل از سخنگوی کاخ سفید گفته است: "بایدن احساس می‌کند و گفته است که دولت و نیروهای امنیتی افغانستان آموزش، تجهیزات و نیروی کافی را در اختیار دارند و اکنون زمان رهبری و اراده برای مواجهه با تجاوز و خشونت طالبان است."
سفارت امریکا از طالبان خواسته است تا آتش بس کنند.
سفارت آمریکا نیز روز گذشته با نشر بیانیه‌یی گفته بود که حکومت‌داری طالبان که به زور تحمیل می‌شود غیرقابل پذیرش بوده و در تضاد با توافقنامۀ صلح دوحه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала