حضور کم‌رنگ غیرنظامیان زخمی به مراکز درمانی

© Sputnik / JAKحضور کم‌رنگ غیرنظامی زخمی به مراکز درمانی
حضور کم‌رنگ غیرنظامی زخمی به مراکز درمانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
عضو شوید
پس از دو دهه کمک و سرمایه گذاری جامعه جهانی در افغانستان، هنوز هم شهروندان این کشور به دلیل نبود مراکز درمانی کافی، دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، گائیتان دروسارت، هماهنگ کننده ماموریت "داکتران بدون مرز در افغانستان" در یک گفتگو ویژه با خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان، می گوید که پیشروی گروه طالبان و شدت جنگ باعث شده تا غیرنظامیان به مراکز صحی مراجعه فوری نداشته باشند، پس از خروج نیروهای خارجی همه هراس دارند و در انتظار اند تا جنگ پایان یابد.

داکتران بدون مرز در افغانستان: جنگ باعث شده تا غیرنظامیان به مراکز صحی مراجعه فوری نداشته باشند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
داکتران بدون مرز در افغانستان: جنگ باعث شده تا غیرنظامیان به مراکز صحی مراجعه فوری نداشته باشند

او تاکید دارد که به گونه مثال، در شفاخانه "بوست" تحت حمایت داکتران بدون مرکز در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند، شمار زخمی‌ان افزایش یافته است، همچنان شماری زیادی نیز به دلیل مشکلات سلامتی در این شفاخانه بستر می‌شوند.

آقای دروسارت می افزاید که از ماه جون، درگیری شدت یافته و در برخی از موارد درد اخل شهرها رخ می‌دهد. هنگامی که جنگ در مناطق پرجمعیت به‌وقوع می‌پیوند، خطر مجروح به اثر اتیراندازی های متقابل افزایش می‌یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала