Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

شماره مسی بایگانی نمی‌شود

© AP Photo / Manu Fernandez FC Barcelona's Lionel Messi celebrates after scoring during the Spanish La Liga soccer match between FC Barcelona and Sevilla at the Camp Nou stadium in Barcelona, Spain, Wednesday, April 5, 2017
FC Barcelona's Lionel Messi celebrates after scoring during the Spanish La Liga soccer match between FC Barcelona and Sevilla at the Camp Nou stadium in Barcelona, Spain, Wednesday, April 5, 2017 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
عضو شوید
باشگاه بارسلونا به دلیل قواعد لالیگا، قادر به بایگانی شماره 10 مسی نخواهد بود و باید بازیکن دیگر این شماره را در فصل جدید برتن کند.
باشگاه بارسلونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
کاپیتان های فصل جدید بارسا معرفی شدند + عکس

به گزارش اسپوتنیک، در پی جدایی مسی از بارسلونا، هواداران این تیم طرح بایگانی کردن پیراهن شماره 10 بارسلونا را به مسئولین این تیم پیشنهاد داده اند البته برخی هواداران مخالف این کار هستند اما بسیاری از اهالی بارسلونا به پاس بازی‌های درخشان لیونل مسی در طول سال‌های حضورش برای این تیم از باشگاه درخواست کرده اند که پیراهن شماره 10 مسی برای همیشه بایگانی شود چرا که هیچ بازیکن شماره ده‌ای بهتر از او نخواهد بود.
باشگاه بارسلونا اما به دلیل قواعد لالیگا، قادر به بایگانی کردن شماره 10 مسی نخواهد بود و باید بازیکن دیگر این شماره را در فصل جدید برتن کند.
طبق قوانین فدراسیون فوتبال اسپانیا، تیم‌های لالیگا باید به 25 بازیکن خود اعداد 1 تا 25 را برای هر بازی لیگ اختصاص دهند.
دروازه بانان 1، 13 یا 25 می پوشند در صورتی که بازیکنان تیم B، به تیم اصلی می آیند‌، آن‌ها می توانند از 26 تا 50 برتن کنند.
البته بارسا می تواند پیراهن شماره 10 خود را بایگانی کند، درست مانند رقیبش اسپانیول که شماره 21  را پس از مرگ غم انگیز دانیل ژارک مدافع خود که در پیش فصل در سال 2009 در گذشت. این تیم اما برای این کار هزینه باید کند که در شرایط فعلی بارسا ممکن نیست زیرا این باشگاه دچار بحران مالی است.
بایگانی شدن یک شماره پیراهن می‌تواند یک افتخار بزرگ برای آن بازیکن باشد، چرا که در اغلب موارد نشان دهنده تاثیر زیاد آن بازیکن روی باشگاه یا وفاداری مثال زدنی یا محبوبیت فوق العاده او بوده است. البته در مواردی پیراهن‌ها به احترام یک حادثه هولناک مثل درگذشت ناگهانی یک بازیکن بازنشست شده اند. هرچند برخی با این کار تحت هر شرایطی و برای هر بازیکنی مخالف هستند. 
 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала