فردا نشست سه روزه‌ی نمایندگان کشورهای همکار صلح افغانستان در دوحه آغاز می‌شود

© Sputnik / Zohra Ishmukhametovaفردا نشست سه روزه‌ی نمایندگان کشورهای همکار صلح افغانستان در دوحه آغاز می‌شود
فردا نشست سه روزه‌ی نمایندگان کشورهای همکار صلح افغانستان در دوحه آغاز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
عضو شوید
وزارت دولت در امور صلح کشور می‌گوید که نشست سه روزه‌ی نمایندگان ویژه‌ی کشورهای همکار صلح افغانستان فردا در شهر دوحه، پایتخت قطر آغاز می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، ناجیه انوری، سخن‌گوی وزارت دولت در امور صلح امروز (دوشنبه، ۱۸ اسد) گفته که هدف از برگزاری این نشست ایجاد هماهنگی کشورهای دخیل در روند صلح، تسریع روند مذاکرات صلح و توقف خشونت‌های جاری در افغانستان است.

به گفته‌ی او، از افغانستان در این نشست سه روزه، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، معصوم استانکزی، رییس هیأت مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان و سیدسعادت منصور نادری، وزیر دولت در امور صلح شرکت می‌کنند.

حضور کم‌رنگ غیرنظامی زخمی به مراکز درمانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
حضور کم‌رنگ غیرنظامیان زخمی به مراکز درمانی

به گفته‌ی او، این نشست به میزبانی کشور قطر و همکاری‌های سازمان ملل متحد و کشور امریکا برگزار می‌شود و تا ۱۲ اگست (۲۱ اسد) ادامه می‌یابد.

در تاریخ ۱۲ اسد محمدحنیف اتمر، وزیر امور خارجه‌ی کشور از برگزاری این نشست و نشست «ترویکای گسترش‌یافته» خبر داده بود. در آن هنگام آقای اتمر گفته بود که کشورهای اشتراک‌کننده‌ی این دو نشست پیام افغانستان را گرفته‌اند.

به‌گفته‌ی او، پیام افغانستان این است که اعلامیه‌ای که در پایان این دو نشست منتشر خواهد شد، اگر نتواند جلوی جنگ و حملات طالبان بر شهرها را بگیرد و همچنین اعلامیه‌ای که نتواند مسئولان را مسئول و روند صلح را تسریع کند، به درد مردم افغانستان نمی‌خورد.

اتمر تأکید کرده بود که خواست دولت افغانستان این است که در این دو نشست قاطعیت منطقه و جامعه جهانی از راه سیاسی به طالبان توضیح داده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала