هشدار طالبان به آمریکا از دخالت در امور افغانستان

© Sputnikاعضای رهبری طالبان
اعضای رهبری طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در یک مصاحبه ایالات متحده آمریکا را از عواقب دخالت در امور داخلی افغانستان هسشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد نعیم ، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در گفتگو با تلویزیون الجزیره، نسبت به مداخلات آمریکا در افغانستان هشدار داد و گفت ، این امر باعث ایجاد تنش در وضعیت و افزایش مشکلات می‌شود.

دستور تازه بایدن: طالبان را هدف هوایی قرار دهید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2021
دستور تازه بایدن: طالبان را هدف هوایی قرار دهید

روز شنبه مشخص شد که بمب افکن های B-52 Stratofortress آمریکایی حملات هوایی خود را علیه طالبان (گروه ممنوع در روسیه)  در مرکز ولایت جوزجان، آغاز کردند. به گفته مقامات وزارت دفاع ملی  در نتیجه ، بیش از 200 جنگجوی طالبان کشته و بیش از 100 موتر ، مقدار زیادی سلاح و مهمات این گروه منهدم شد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با بیان اینکه هیچ توافقی در مورد آتش بس در این کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده توسط طالبان واکنشی به حملات دولت است.

وی  گفت که دولت افغانستان "اعلام جنگ را انتخاب کرد" و دلیل آن را آغاز عملیات نظامی دولت علیه طالبان در دومین روز عید قربان گذشته اعلام کرد.

حمله طالبان در روزهای اخیر پس از آنکه ایالات متحده اعلام کرد که ماموریت نظامی خود را در این کشور تا پایان ماه آگست به پایان می‌رساند ، سرعت بیشتری گرفت.

گروه طالبان در ماه‌های گذشته ده‌ها ولایت و گذرگاه‌های مرزی را تحت کنترل خود درآورده و با خروج نیروهای خارجی از کشور، فشارها را بر چندین پایتخت منطقه از جمله هرات در غرب و قندهار در جنوب تشدید کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала