پیش‌بینی دیپلمات سابق آمریکایی از یک جنگ داخلی طولانی برای افغانستان

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisپیش‌بینی دیپلمات سابق آمریکایی از یک جنگ داخلی طولانی برای افغانستان
پیش‌بینی دیپلمات سابق آمریکایی از یک  جنگ داخلی طولانی برای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
عضو شوید
سفیر سابق آمریکا در افغانستان معتقد است که بعد از تکمیل خروج نظامیان آمریکایی، طالبان به سرعت نمیتواند کنترل کل افغانستان را به دست بگیرد.

 به گزارش اسپوتنیک، رایان کروکر، سفیر سابق آمریکا در افغانستان در مصاحبه با یک سایت عربی "mubasher" اظهار داشت که  یک جنگ داخلی طولانی نتیجه محتمل‌تری به نسبت تصرف سریع طالبان بر کل این کشور است. آنها خیلی در این رابطه زیرک هستند. آنها دست به حملات مهم علیه کابل نمیزنند.

ژنرال آمریکایی: عقب‌نشینی از افغانستان فاجعه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
ژنرال آمریکایی: عقب‌نشینی از افغانستان فاجعه است

این سفیر سابق در ادامه گفت که گروه طالبان در حال حاضر برای ایجاد "جو ترس و وحشت" تلاش میکند و به شکلی "فوق‌العاده" در انجام آن موفق است.

 از آن زمان که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خروج نیروهایی آمریکایی از افغانستان را اعلام کرد، گروه شبه‌نظامی طالبان پیشروی ارضی خود را بیشتر کرده، نیروهای امنیتی دولتی را عقب رانده و کنترل بیشتر مناطق مرزی این کشور را به دست گرفته است.

با این حال، با وجود تلاش بیش از حد طالبان علیه کابل، کروکر پیش‌بینی نمیکند که جو بایدن از تصمیم خود برای حمایت از توافق صلح با طالبان که با تلاش سلف او دونالد ترامپ به دست آمد، عقب‌نشینی کند. این نماینده پیشین آمریکا معتقد است که رئیس جمهوری آمریکا در تصمیم خود برای خارج ساختن نظامیان از افغانستان پایدار و قاطع است.

کروکر گفت: رئیس جمهور این را واضح گفته است. ما قرار است بیرون برویم و بیرون هم بمانیم. او اینطور میخواهد. این لکه‌ای ماندگار بر ریاست جمهوری اوست.  

اظهارات سفیر پیشین آمریکا در شرایطی مطرح میشود که طالبان به پیشروی در مواضع تحت کنترل کابل که قبلا با کمک نیروهای ناتو مدیریت میشد، ادامه میدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала