مخالفت هند با شرکت پاکستان در نشست شورای امنیت درباره افغانستان

© AFP 2023 / Jewel Samadواکنش ترامپ نسبت به قطعنامه شورای امنیت علیه اسراییل
واکنش ترامپ نسبت به قطعنامه شورای امنیت علیه اسراییل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
عضو شوید
نماینده پاکستان در سازمان ملل گفت این کشور برای حضور در نشست شورای امنیت درباره افغانستان بطور رسمی درخواست داده بود اما هند اجازه شرکت نماینده این کشور را نداد.

به گزارش اسپوتنیک، منیر اکرم، نماینده پاکستان در سازمان ملل اظهار داشت که هند به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل اجازه حضور پاکستان در جلسه اخیر این شورا درباره افغانستان را نداده است.

تنش‌های لفظی کابل-اسلام‌آباد و نقش پارلمان پاکستان در روند صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2021
اعلام بی‌طرفی پاکستان در جنگ طرف‌های درگیر در افغانستان

نماینده پاکستان در یک نشست خبری گفت که درخواست رسمی وی برای حضور در این جلسه توسط هند رد شده است.

به گزارش «داون نیوز»، اکرم در ادامه نیز اتهامات مقامات افغانستان و هند مبنی بر استفاده تروریست‌ها از خاک پاکستان علیه افغانستان را رد کرد و نسبت به تلاش‌ها برای خارج کردن روند صلح افغانستان از مسیر اصلی آن هشدار داد.

نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان جمعه گذشته با حضور نمایندگان کشورهای عضو این سازمان، از جمله آمریکا، انگلیس، روسیه، چین و هند برگزار شد و طرف‌ها افزایش حمله به غیرنظامیان را محکوم و بر راه‌حل سیاسی بحران افغانستان تاکید کردند.

«معید یوسف» مشاور امنیت ملی پاکستان دو هفته پیش در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «د وایر» گفته بود که دولت هند نیروهای خود را در پوشش پیمانکارانی برای توسعه افغانستان به این کشور می‌فرستد تا از این طریق تروریسم را به پاکستان بکشاند.

 عمران خان،  نخست وزیر پاکستان نیز اخیرا  اظهار داشت که پس از تکمیل روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان وضعیت در منطقه دچار تغییرات جدی می‌شود و هند «بزرگترین بازنده» در افغانستان و این تغییرات خواهد شد.

به گزارش «جئو نیوز»، عمران خان تاکید کرد که پاکستان موضع بسیار روشنی درباره افغانستان دارد، هیچ راه‌حل نظامی برای مشکل افغانستان وجود ندارد، طرف‌های افغان درباره آینده کشورشان تصمیم خواهند گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала