پیلوت‌های افغان بخاطر حفظ جان شان وظیفه را ترک می‌کنند

© Facebook Ministry of Defense of Afghanistanپیلوت‌های افغان بخاطر حفظ جان شان وظیفه را ترک می کنند
پیلوت‌های افغان بخاطر حفظ جان شان وظیفه را ترک می کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
عضو شوید
یک منبع تاکید دارد که شماری پیلوت های نیروهای هوایی افغانستان به شکل گروهی از ترس گروه طالبان شروع به ترک وظیفه کردند.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از پیلوت های افغانستان به روزنامه تایمز می گوید که تمام پیلوت های نیروهای هوایی افغانستان به گونه دست جمعی از ترس انتقام گروه طالبان (ممنوع در روسیه)، شروع به ترک وظیفه کردند.

این در حالی‌ست که روز شنبه ذبیح الله مجاهد، سخنگوی، گروه طالبان در توییترش اعلام کرد که در منطقه قلعه چهارسوق ولسوالی چهارآسیاب کابل حمیدالله عظیمی پیلوت هلیکوپترهای نوع بلیک هاک امریکایی در انفجارتکتیکی کشته شد.

همچنان این منبع تاکید دارد که در حال حاضر نزدیک به 19 کارمند نیروهای هوایی افغانستان از ترس جان خود از مقام‌های شان استعفا داده اند.

این پیلوت تاکید دارد: "از زمانیکه من یونیفرم خود را پوشیدم، قسم یاد کردم تا آخرین قطره خون از کشورم دفاع می کنم، اما با دیدن و کشته شدن دوستانم، من احساس امنیت نمی کنم. من مجبورم موتر را استفاده میکنم، تبدیل نمایم. موتر دوستانم را بگیرم تا به کار برم. برای محافظت از خود و کاهش خطرات، من نمی توانم بیرون از خانه وقت بگذارم، نمی توانم برای خرید بیرون برم، حتی موهایم را کوتاه کنم".

این پیلوت اظهار داشت که اگر دولت افغانستان اگر نتواند از او محافظت کند، قصد دارد این وظیفه را ترک نماید.

درگیری میان نیروهای دولتی افغانستان و گروه طالبان در این اواخر شدت یافته است، گروه طالبان امروز موفق شدند بدون هیچ درگیری شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان را بدست گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала