یورش همزمان طالبان بر مراکز بلخ، سمنگان و بغلان

© https://twitter.com یورش همزمان طالبان بر مراکز بلخ، سمنگان و بغلان
 یورش همزمان طالبان بر مراکز بلخ، سمنگان و بغلان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
عضو شوید
منابع محلی در ولایت‌های بلخ، سمنگان و بغلان تأیید می‌کنند که جنگ‌جویان گروه طالبان بر مراکز این ولایت حمله کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل روزنامه اطلاعات روز، عادل‌شاه عادل، سخن‌گوی فرماندهی پولیس بلخ گفت است که جنگ‌جویان طالبان شب گذشته بر ساحه‌ی «پل امام بکری» در شهر مزارشریف، مرکز این ولایت حمله کرده‌اند.

آقای عادل افزود که این حمله‌ی طالبان با مقاومت نیروهای امنیتی و دفاعی مواجه شده است و جنگ‌جویان طالبان از این منطقه به طرف مرکز شهر، پیش‌روی نداشته‌اند. او تأکید کرد که هم‌اکنون درگیری میان دو طرف در این منطقه جریان دارد.

اما محمدافضل حدید، رییس شورای ولایتی بلخ گفت که طالبان در چندین نقطه در اطراف شهر تحرکات داشته‌اند. به گفته‌ی او، تحرکات طالبان در این نقاط با مقاومت نظامیان دولتی مواجه شده است و در نتیجه طالبان شکست خورده‌اند.

آقای حدید تأکید کرد که هم‌اکنون درگیری‌ها در مزارشریف متوقف شده است.

گروه طالبان اما صبح امروز ادعا کرده است که جنگ‌جویانش از چهار استقامت بر شهر مزارشریف حمله کرده‌اند. این گروه گفته که جنگ‌جویانش از استقامت «کوته برق» داخل شهر مزارشریف شده‌اند.

همزمان با این، حاجی رازمحمد، رییس شورای ولایتی سمنگان به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان شب گذشته از چندین استقامت بر شهر ایبک، مرکز این ولایت حمله کرده بودند. به گفته‌ی او، این حمله‌ی طالبان هم‌اکنون توسط نظامیان دولتی دفع شده است.

از سویی هم، این عضو شورای ولایتی سمنگان گفت که نیروهای امنیتی از ولسوالی حضرت سلطان این ولایت به‌خاطر «حفاظت از شهر ایبک» به این شهر منتقل شده‌اند. او گفت که هم‌اکنون ولسوالی حضرت سلطان در کنترل طالبان است.

 حمله راکتی طالبان به شهر پلخمری یک کشته و پنج تن زخمی برجاگذاشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
حمله راکتی طالبان به شهر پلخمری یک کشته و پنج تن زخمی برجاگذاشت

با این حال، سیدامیرشاه سادات، رییس امنیت ملی سمنگان اطمینان داده است که نظامیان دولتی آمادگی کامل را برای حفاظت از شهر ایبک دارند. او گفته است که نیروهای تازه‌نفس کماندو از ولسوالی حضرت سلطان بیرون و در کمربندی‌های شهر ایبک مستقر شده‌اند.

طالبان اما ادعا کرده‌اند که در این شهر پیش‌روی داشته و چندین پاسگاه امنیتی را در کنترل گرفته‌اند.

همچنین طالبان بامداد امروز بر شهر پلخمری، مرکز بغلان در شمال‌شرق کشور هم حمله کرده‌اند. احمدجاوید بشارت، سخن‌گوی فرماندهی پولیس بغلان گفته است که تاکنون درگیری میان دو طرف در بخش‌هایی از شهر پلخمری جریان دارد.

او اما تأکید کرده است که حمله‌ی طالبان در بخش‌هایی از حومه‌های شهر، توسط نظامیان دولتی و نیروهای مقاومت مردمی عقب زده شده است.

آقای بشارت افزوده که در جریان درگیری در این حمله‌ی طالبان، به جنگ‌جویان این گروه تلفات سنگین وارد شده است. او اما رقمی در این مورد ارایه نکرده است.

از سویی هم، سخن‌گوی فرماندهی پولیس سمنگان گفته است که طالبان در این حملات‌شان بر بخش‌های از شهر هاوان پرتاب کرده‌اند. به گفته‌ی او، در نتیجه‌ی اصابت هاوان‌های طالبان در شهر پلخمری، یک غیرنظامی کشته و پنج غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

طالبان هنوز در مورد حمله‌ی جنگ‌جویان‌شان بر شهر پلخمری چیزی نگفته‌اند.

این درحالی است که جنگ‌جویان گروه طالبان روز گذشته بر شهرهای سرپل، قندوز و تالقان، مرکز ولایت تخار حمله کردند و این شهرها را در کنترل گرفتند. مقام‌های محلی در شهرهای قندوز و سرپل اعلام کردند که طالبان تعداد از ساختمان‌ها در این شهرها را به آتش کشیده‌اند.

پیش این گروه شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان را سقوط داد. یک روز قبل از آن هم، شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز به دست طالبان سقوط کرد.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала