حکم دادگاه برای دو کارمند ریاست امنیت ملی به پنج تا ده سال زندان

© Photo / FB / AGO حکم دادگاه برای دو کارمند ریاست امنیت ملی به پنج تا ده سال زندان
 حکم دادگاه برای دو کارمند ریاست امنیت ملی به پنج تا ده سال زندان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
عضو شوید
دادگاه استیناف مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری حکم دادگاه ابتداییه این مرکز برای دو کارمند ریاست امنیت ملی را تأیید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، طبق این حکم، برید جنرال سیدمحمد عظیم، کارمندان احتیاط فعال ریاست «۰۲۰» و دگروال محمد ناظم، مدیر تحقیق ریاست ریاست امنیت ملی به اتهام دریافت مبلغ ۲۵ هزار دالر امریکایی رشوت، هر کدام به ترتیب به پنج و ده سال زندان محکوم به مجازات شده‌اند.

پرونده تیرباران 22 عضو کماندو ارتش توسط دادستانی کل بررسی می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2021
پرونده تیرباران 22 عضو کماندو ارتش توسط دادستانی کل بررسی می‌شود

این موضوع را دادستانی کل کشور اعلام کرده است.

در خبرنامه‌ دادستانی کل آمده است که جلسه‌ی قضایی این دو نفر روز گذشته (یک‌شنبه، ۱۷ اسد) به‌گونه‌ی علنی برگزار شده است. دادگاه ابتداییه این دو کارمند ریاست امنیت ملی در تاریخ ششم سرطان برگزاری شده بود.

طبق خبرنامه، این دو کارمند ریاست امنیت ملی در تبانی با یکدیگر در بدل رهایی یک فرد متهم به همکاری با گروه طالبان برای ترور کارمندان دولتی، مبلغ ۳۰ هزار دالر امریکایی را مطالبه کرده بودند که هنگام دریافت مبلغ ۲۵ هزار دالر بازداشت شده‌اند.

دادگاه استیناف همچنین این افراد را به پرداخت مبلغ ۲۵ هزار دالر امریکایی معادل وجه رشوت و ۱۰۴هزار و ۳۵۵ افغانی قیمت یک سیت آیفون ۱۱ پرومکس طور تضامن، محکوم به مجازات کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала