تلاش انگلیس برای "کم جلوه دادن" نقش خود در جنگ و تراژدی افغانستان

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتحریم های لندن علیه ریاض
تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2021
عضو شوید
  وزیر دفاع انگلیس می‌گوید که لندن با تمام توان برای تشکیل ائتلافی نظامی برای حمایت از نیروهای افغان پس از خروج آمریکا با ناامیدی تلاش کرد اما متحدان ناتو از مشارکت در آن امتناع کردند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Daily Mail  بن والاس وزیر دفاع انگلیس در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر نقش کشورش در تراژدی افغانستان گفت: انگلیس تلاش کرد ائتلاف نظامی در حمایت از نیروهای افغان بعداز خروج آمریکا تشکیل دهد اما کشورهای متحد ناتو از شرکت در این ائتلاف خودداری کردند.

وزیر دفاع انگلیس در ادامه گفت که انگلیس از کشورهای "هم نظر" خواست تا بعد از خروج نظامیان آمریکایی در افغانستان باقی بمانند اما بعد از اینکه آنها امتناع کردند، او به این نتیجه رسید که انگلیس نمیتواند به تنهایی چنین کاری انجام دهد.

 وزیر دفاع انگلیس:اگر طالبان به قدرت برسد، با آنها همکاری می‌کنیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
وزیر دفاع انگلیس: اگر طالبان به قدرت برسد، با آنها همکاری می‌کنیم

او درباره بررسی گزینه حضور نظامی یکجانبه انگلیس گفت: ما میتوانیم نیرویی را در آنجا مستقر کنیم اما ما باید خودمان را از دیگر نقاط جهان خارج کنیم. این احتمال شدنی و قابل اجرا نیست. توافق سال گذشته دونالد ترامپ با طالبان این شبه‌نظامیان را متقاعد کرد که آنها فاتح هستند.

والاس، توافق آمریکا با طالبان را که سال گذشته امضا شد «فاسد» توصیف کرد و آن را محکوم کرد. هدف از این توافق پایان دادن به جنگ 18 ساله در افغانستان بوده است.او گفت، این وضعیت ممکن است به تصرف دوباره طالبان و بازگشت دوباره انگلیس به یک کارزار نظامی منجر شود.

گفتنی است طبق توافق امضا شده بین ترامپ که در دولت بایدن هم ادامه یافته است، آمریکا و ناتو متعهد شده اند ظرف 14 ماه نیروهای خود را از افغانستان خارج کنند.

طالبان توافق کرده از هدف قرار دادن نیروهای غربی خودداری کند و القاعده و دیگر نیروهای تندرو را از افغانستان بیرون کند.

آمریکا خروج نیروهایش ازافغانستان را در ماه آپریل آغاز کرد. بایدن وعده داده همان طوری که ترامپ تعهد کرده بوده بود، به جنگ های بی پایان در آمریکا خاتمه دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала