گسترش بیماری دنیاگیر کرونا در چین برای تجارت جهانی خطرناک است

© REUTERS / Aly Songگسترش بیماری دنیاگیر کرونا در چین برای تجارت جهانی خطرناک است
گسترش بیماری دنیاگیر کرونا در چین برای تجارت جهانی خطرناک است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2021
عضو شوید
چین به دلیل افزایش تعداد موارد نوع «دلتای ویروس کرونا» اقدامات خود را برای مبارزه با همه گیری تشدید کرده است.

بازگشت کرونا به چین؛ تست اجباری برای 11 میلیون ساکن ووهان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
بازگشت کرونا به چین؛ تست اجباری برای 11 میلیون ساکن ووهان
به گزارش اسپوتنیک، دیوید روش ، رئیس شرکت سرمایه گذاری Independent Strategy در مصاحبه با CNBC این اقدام مقامات چینی را نه تنها برای رشد اقتصادی این کشور بلکه برای تجارت جهانی خطرناک خواند.

کمیسیون ملی بهداشت جمهوری خلق چین 134 مورد جدید کووید-19 را در سرزمین اصلی چین گزارش کرده است -پیش از آن از جنوری 2021 دیگر هیچ موردی در روز مشاهده نشده است. رسانه های دولتی چین شیوع این همه گیری را با گسترش نوع "دلتا" واگیر دارتر این ویروس مرتبط می دانند. برای مهار شیوع ویروس ، دولت آزمایش گسترده ای را انجام داده و گشت و گذار را در شهرهای بزرگ از جمله پکن محدود کرده است.
دیوید روش می گوید، که برای بهبود اقتصادی در حال حاضر ، لغو محدودیت های کرونا مفیدتر خواهد بود. در چین ، به دلایل واضح ، هنوز نمی توان این کار را انجام داد. بنابراین ، صنایع باید بپذیرند که هزینه های اقتصادی نه تنها توسط چینی ها بلکه در سراسر جهان متحمل می شود. 

برخی از اقتصاددانان نگران روش های تهاجمی چین برای مقابله با همه گیری هستند، اگرچه این رویکرد به این کشور کمک کرده است تا شیوع های قبلی را به سرعت مسدود کند. با این حال ، کنترل گزینه "دلتا" دشوارتر خواهد بود و این بر بهبود اقتصاد چین تأثیر می گذارد.

تحلیلگران بانک ANZ استرالیا پیشنهاد کردند که اگر بازارهای چین تا اواسط آگوست یا اوایل سپتامبر فعالیت خود را به طور کامل از سر نگیرند ، این کشور باید پیش بینی تولید ناخالص داخلی 2021 خود را تجدید نظر کند. دیوید روش انتظار دارد رشد سالانه چین در سه ماهه سوم از 7.9 درصد در بهار امسال به 2-3 درصد کاهش یابد.

افزون بر این ، محدودیت در چین زنجیره تامین جهانی را مختل می کند. به گفته روش، این می تواند ضربه بزرگی به اقتصاد جهانی وارد کند - هزینه برخی کالاها جهش کرده و انتظارات تورمی را افزایش می دهد.

علاوه بر این ، این تحلیلگر به چین درباره مشکلات موجود در بازار سهام به دلیل فشار دولت بر شرکت های بزرگ هشدار داد - سرمایه گذاران مشتاق سرمایه گذاری در شرکت های فناوری و پروژه های آموزشی نیستند.

دیوید روش معتقد است که با وجود رکود اقتصادی ، چین یکی از اولین کشورهایی خواهد بود که COVID-19 را شکست داده و وارد یک مسیر بلندمدت رشد می شود-البته نه به آن اندازه که جهان از آن انتظار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала