Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آیا بارسلونا می‌تواند شماره 10 مسی را بازنشسته کند؟

© AFP 2023 / Lluis GeneHistorischer Sieg des FC Barcelona
Historischer Sieg des FC Barcelona - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2021
عضو شوید
پس از رسمی شدن جدایی لیونل مسی با چشمان اشک‌بار، اما آیا پیراهن معروف او دوباره دیده خواهد شد؟

به گزارش اسپوتنیک؛ به نظر می‌رسد مقصد لیونل مسی برای فصل آینده تعیین شده است، در حالی‌که پاری‌سن‌ژرمن بلندپرواز با آغوش باز منتظر است تا بدون شک بهترین بازیکن تاریخ جهان را جذب کند و هیچ هزینه‌ای برای انتقال او پرداخت نخواهد کرد.

بارسلونا، مسی و شماره 10

یکی از پرسش‌های زیادی که از زمان خروج از بارسا به عنوان یک احتمال واقعی مطرح شده، آینده پیراهن شماره 10 است که مسی مترادف نام خود قرار داده است. تصاویر نمادین زیادی از آن وجود دارد - به یاد دارید مسی پس از گلزنی در برابر بزرگترین رقیب‌اش آن را بالا نگه داشت؟ - و به همین دلیل برخی از مردم خواهان بازنشستگی آن هستند.

چند سال پیش همین موضوع در مصاحبه با یکی دیگر از بازیکنان نابغه سابق بارسا، رونالدینیو مطرح شد که بین سال‌های 2003 تا 2008 دو رقمی روی پشت خود داشت، او گفت: "وقتی مسی بازنشسته می‌شود، که امیدوارم زمان زیادی طول بکشد، آنها باید شماره 10 را آنجا بگذارند تا دیگر کسی نتواند به آن دست بزند. او بهترین در تاریخ باشگاه است و کاری را انجام داده که هیچ کس دیگر نمی‌توانست انجام دهد."

اگرچه این ایده به اندازه کافی ساده به نظر می‌رسد اما یکی از چالش‌هایی که در این مسیر پیش می‌آید این است که باشگاهت حت تأثیر قوانین لالیگا قرار گیرد.

قوانین لیگ بیان می‌کند که هر فصل یک باشگاه باید 25 بازیکن اصلی تیم اصلی خود را برای ثبت نام نامگذاری کند و شماره پیراهن 1 تا 25 را شامل می‌شود. با بازنشستگی شماره 10 آنها فقط می‌توانند 24 عضو تیم را ثبت کنند، و این ریسک بزرگی‌ست.

FC Barcelona's Lionel Messi celebrates after scoring during the Spanish La Liga soccer match between FC Barcelona and Sevilla at the Camp Nou stadium in Barcelona, Spain, Wednesday, April 5, 2017 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
شماره مسی بایگانی نمی‌شود

آیا ارزش دارد این قدم را برای آیندگان برداریم؟

نیمار به مسی شماره 10 پی‌اس‌جی را پیشنهاد کرد. جالب این‌جاست که در حال انتظار اخبار مسی روی کاغذ در پاریس است، نیمار پیراهن شماره 10 پی‌اس‌جی خود را به بازیکن آرجانتینی پیشنهاد داده است. اگر کسی مانند مهاجم برزیلی این کار را انجام دهد فقط به اسطوره زنده نشان می‌دهد که مسی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала