صلیب سرخ: در ده روز گذشته بیش از چهار هزار زخمی جنگ تداوی شده اند

© Photo / ICRC صلیب سرخ: در ده روز گذشته بیش از چهار هزار زخمی جنگ را تداوی شده اند
  صلیب سرخ: در ده روز گذشته بیش از چهار هزار زخمی جنگ را تداوی شده اند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2021
عضو شوید
کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) می‌گوید که در ده روز گذشته، چهار هزار و ۴۲ زخمی جنگ در مراکز صحی تحت حمایت این کمیته، تداوی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ امروز (سه‌شنبه، ۱۹ اسد) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که  این تعداد زخمیان در جریان ده روز نخست ماه جاری میلادی (آگست) در ۱۵ مرکز صحی مورد تداوی قرار گرفته‌اند.

صلیب سرخ: در 6 ماه نزدیک به 50 هزار زخمی را در افغانستان درمان کرده‌ایم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2021
صلیب سرخ: در 6 ماه نزدیک به 50 هزار زخمی را در افغانستان درمان کرده‌ایم

به نقل از اعلامیه، با تشدید جنگ در مراکز و اطراف شهرهای قندوز، قندوز، لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند و سایر شهرهای افغانستان، صدها هزار نفر در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ همچنین گفته است که در جریان درگیری‌ها اخیر در مراکز ولایات و شهرهای افغانستان، بسیاری از خانه‌ها، شفاخانه‌ها و زیربناهای آب و برق تخریب و خساره‌مند شده است.

در اعلامیه به نقل از ایلوا فیلیون، رییس نمایندگی کمیته‌ی بین‌الملی صلیب سرخ در افغانستان آمده است: «مرمی‌های هاوان و راکت‌ها بدون تفکیک از سوی طرف‌های درگیر بر خانه‌های غیرنظامیان شلیک می‌شود».

او همچنین گفته است که طرف‌های درگیری با افزایش درگیری‌ها، موادهای منفجره را بدون تفکیک در مناطق غیرنظامی انفجار می‌دهند.

از سویی هم، رییس نمایندگی کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان گفته است که در نتیجه‌ی درگیری‌ها در روزهای اخیر در تعدادی از شهرها، برق قطع و سیستم آبرسانی مختل شده است. به گفته‌ی او، در این مناطق بیشتر خانواده‌ها در تلاشند تا خانه‌های‌شان را ترک کنند، اما به‌دلیل نبود وسایط و عدم توانایی مالی خانه‌های‌شان را ترک نمی‌توانند.

در اعلامیه‌ی کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ تأکید شده است که این کمیته تلاش می‌کند تا زخمیان و پیکرهای کشته‌شدگان ناشی از جنگ را انتقال دهد. این کمیته گفته که در ماه گذشته‌ی میلادی (جولای) به ۱۳ هزار زخمی در سراسر کشور کمک کرده است.

همچنین کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از طرف‌های درگیری خواستار «خویشتنداری فوری»، حمایت از غیرنظامیان و حفاظت زیربناهای حیاتی مانند شفاخانه‌ها در برابر حملات و خسارات جانبی ناشی از منازعه در ساحات پرجمعیت کشور شده است.

رییس نمایندگی این کمیته در افغانستان تأکید کرده است که مراکز مراقبت های صحی، کارمندان صحی و آمبولانس‌ها باید به هر قیمتی مصون باشد.

کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ همچنین از طرف‌های درگیر خواسته است که اجازه دهند تا سازمان‌های بشری مانند این کمیته و جمعیت هلال احمر افغانی به مردم نیازمند کمک‌های عاجل بشری را فراهم کنند.

این درحالی است که در چند ماه گذشته، درگیری‌ها میان نظامیان دولتی و جنگ‌جویان گروه طالبان شدت یافته است که در نتیجه هزاران خانواده از مناطق تحت تصرف طالبان به نقاط مختلف کشور بی‌جا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала