اتمر: تحریم های جهانی علیه طالبان باید تمدید شود

© @https://www.mfa.gov.af/faخواست مجدد اتمر برای مستندسازی جنایات جنگی وتخطی‌های حقوق‌بشری طالبان
خواست مجدد اتمر برای مستندسازی جنایات جنگی  وتخطی‌های حقوق‌بشری طالبان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2021
عضو شوید
وزیر خارجه از سازمان ملل و سایر کشورها خواست تا تحریم های خود علیه گروه طالبان را تمدید کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال می نویسد ، محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال، از ایالات متحده و سایر کشورهای جهان خواست تا با تمدید تحریم های بیشت سازمان ملل متحد علیه طالبان (ممنوع در روسیه) این گروه را تحت فشار قرار دهند.

مذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2021
هشدار خلیل‌زاد به طالبان: در صورت ادامه خشونت "منزوی" و تحریم خواهید شد

این روزنامه می نویسد: "وی از ایالات متحده و سایر کشورها خواست تا با تمدید تحریم های سازمان ملل متحد که شامل ممنوعیت سفر رهبران طالبان و استفاده از نیروی نظامی می‌شود، علیه این گروه واکنش نشان دهند".

به گفته وزیر امور خارجه، رهبران طالبان اکنون به ویژه به دلیل اینکه  بیشتر شان در قطر اقامت دارند ممکن است در برابر تحریم زیادتر از هر زمان دیگر حساس باشند.

روزنامه به نقل ازآقای اتمر در ادامه می‌نویسد: « طالبان جهان را "فریب" داده است...جامعه بین المللی باید متحد شود تا حملات طالبان به شهرها متوقف شود. این نه فقط تهدید برای افغانستان، بلکه تهدیدی  بزرگ برای صلح و امنیت بین المللی است... حمله به شهرها عواقب بی ثبات کننده ای خواهد داشت».  

وزیر امور خارجه حملات طالبان را که در تبانی با جنگجویان خارجی و گروه‌های تروریستی در افغانستان صورت می گیرد نقض اشکار و گستردۀ قوانین بین‌المللی حقوق بشر دانسته، و آنها را فاجعۀ بشری خواند.

گفتنی است که پیش از این نیز آقای اتمر در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان، خواهان مستندسازی جنایت جنگی طالبان در افغانستان شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала