روسیه: نشست" تروئیکای گسترش یافته" در مورد افغانستان امروز در دوحه برگزار می‌شود

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: نشست" تروئیکای گسترش یافته" در مورد افغانستان امروز در دوحه برگزار می‌شود
روسیه: نشست تروئیکای گسترش یافته در مورد افغانستان امروز در دوحه برگزار می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2021
عضو شوید
نشست سه جانبه "ترویکای گسترش یافته " درباره افغانستان با حضور نمایندگان ویژه روسیه، ایالات متحده، پاکستان، چین در مورد افغانستان امروز در دوحه برگزار می شود.

یک منبع دیپلماتیک در وزارت امور خارجه روسیه  در صحبت با خبرگزاری "اسپوتنیک افغانستان" گفت، پس از نشست "ترویکای گسترش یافته" همچنین برنامه ریزی شده است که جلسه ای شرکت کنندگان این نشست ها با نمایندگان طرفین درگیر در جنگ افغانستان برگزار شود.

صلح افغانستان؛ روسیه مخالف ایران و هند در ترویکا توسعه‌یافته نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2021
صلح افغانستان؛ روسیه مخالف حضور ایران و هند در "ترویکا" توسعه‌یافته نیست

 این منبع دیپلمات وزارت خارجه روسیه   گفت، روز گذشته (10آگست) یک نشست بین المللی به ابتکار وزارت خارجه قطر در دوحه پایتخت این کشور برگزار شد. برخی رسانه ها گزارش دادند که نشست "تروئیکای توسعه یافته" سه شنبه 10 آگست آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: «دیروز در دوحه  یک نشست سه روزه در مورد افغانستان به دعوت وزارت خارجه قطر با حضور طیف گسترده ای از شرکت کنندگان منطقه ای و غیر منطقه ای از کشورهای آسیای میانه و شرکای اروپایی آغاز شد».

منبع دیپلماتیک وزارت خارجه روسیه گفت: "روسیه از شرکت در این نشست خودداری نمود، اگرچه دعوت نامه ای نیز برای حضور در کنفرانس را دریافت نموده بود".

گفتنی است رایزنی‌های گسترده سه گانه پس از دیدارهای یک جانبه با هیئت‌های طالبان در مسکو و تیانجین چین صورت می‌گیرد.

در این نشست سه روزه، که با حمایت سازمان ملل و آمریکا در دوحه پایتخت قطر برگزار شده است، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، معصوم استانکزی، رییس هیأت مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان و سیدسعادت منصور نادری، وزیر دولت در امور صلح شرکت می‌کنند.

انتظار می رود که در این نشست نمایندگان طالبان (گروه ممنوع در روسیه) نیز حضور خواهند داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала