شهرفیض آباد مرکز بدخشان  بدست طالبان سقوط کرد

© Photo / Mursal Sayasبدخشان
بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2021
عضو شوید
برخی گزارش ها حاکی است که شهر فیض‌آباد بدخشان به تصرف طالبان درآمده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، یه نقل از "پژواک افغانستان" منابع امنیتی در ولایت بدخشان تأیید می‌کنند که شهر فیض‌آباد، مرکز این ولایت به‌دست جنگ‌جویان گروه طالبان افتاده است.

به گفته این منابع طالبان کنترل این شهر را حوالی ساعت 11:00 شب گذشته (سه‌شنبه، 19 اسد) به‌دست گرفته‌اند.

حضور جنگجویان  خارجی در مناطق مرزی بدخشان با تاجیکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2021
حضور جنگجویان خارجی در مناطق مرزی بدخشان با تاجیکستان

منابع می‌افزایند که تعدادی از نیروهای امنیتی به‌دنبال حمله‌ی طالبان، از این شهر به طرف ولسوالی کشم عقب‌نشینی کرده‌اند. همچنین تعدادی از نیروهای امنیتی پراکنده شده و به حومه‌های شهر عقب‌نشینی کرده‌اند.

ولایت بدخشان در شمال‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند. این گروه در ماه‌های اخیر به حملاتش در این ولایت شدت داده‌اند و اکنون بیشتر ولسوالی‌های این ولایت در کنترل طالبان است.

طالبان همچنین از سه روز پیش به این طرف حملات‌شان بر شهر فیض‌آباد را تشدید کرده بودند. این شهر، نهمین مرکز ولایت است که به‌دست طالبان از 15 اسد به این طرف به‌دست طالبان سقوط کرده است.

طی دو ماه اخیر نیروهای امنیتی در مقابل شدیدترین حملات طالبان از فیض آباد دفاع کرده بودند و حمله شب گذشته چهارمین تهاجم این گروه طی چهار شب اخیر بوده است.

قبل از این شهرهای زرنج، مرکز نیمروز، شبرغان، مرکز جوزجان، تالقان، مرکز تخار، قندوز، سرپل، پلخمری، مرکز بغلان، ایبک، مرکز سمنگان و فراه به‌دست طالبان سقوط کرده است.

ادامه این وضعیت، انتقادهای گسترده‌ای را از نحوه مدیریت جنگ از سوی اشرف غنی برانگیخته و حتی شماری از منتقدان، مدعی شده اند که آقای غنی برای واگذاری ولایات به ویژه شمال کشور به طالبان، تبانی کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала