هیئت دولت افغانستان خواستار میانجیگری برای گفتگو با طالبان شد

© Photo / کسرا هیئت دولت افغانستان خواستار میانجیگری برای گفتگو با طالبان شد
 هیئت دولت افغانستان خواستار میانجیگری برای گفتگو با طالبان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2021
عضو شوید
هیئت دولت افغانستان در مذاکرات در قطر خواستار تعیین میانجی برای تعامل با جنبش طالبان (گروه ممنوع در روسیه)، که اخیرا 9 ولایت از 34 افغانستان را به تصرف خود درآورده است.

به گزارش اسپوتنیک، حبیبه سرابی، عضو هیئت دولت افغانستان در مذاکرات در قطر، خواستار تعیین میانجی برای تعامل با جنبش طالبان (گروه ممنوع در روسیه)، که اخیرا 9 ولایت از 34 افغانستان را به تصرف خود درآورده است. وی این مطلب را در در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره بیان داشته است.

مذاکرات صلح دوحه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2021
ازسرگیری مذاکرات میان هیات بلندپایه افغانستان با نمایندگان طالبان در قطر

سرابی گفت: "ما از جامعه بین المللی می خواهیم که طالبان را تحت فشار قرار دهد، زیرا تا هنوز ما مشاهده نمی کنیم که آنها روند مذاکرات را جدی بگیرند".  

مذاکرات بین الافغانی به سطح بالا روز چهارشنبه در چارچوب جلسات نمایندگان ویژه "تروئیکا" گسترش یافته (روسیه، ایالات متحده ، چین ، پاکستان ، اتحادیه اروپا) در دوحه از سر گرفته شد. روز سه شنبه نمایندگان هیاتی از دولت افغانستان با فرستادگان ویژه ملاقات کردند و روز چهارشنبه هیاتی از دفتر سیاسی طالبان به مذاکرات پیوست.

پیش از این عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی تأکید کرد که پیش از سفر به دوحه با رهبران سیاسی و احزاب کشور دیدار داشتیم. همه صلح را اولویت می‌دانند و خواهان حل بحران از طریق گفت‌وگو و مذاکره هستند. ما آماده هستیم که به بحران جاری نقطه پایان بگذاریم. اما ادامه‌ی وضعیت فعلی و ابهام در بحث صلح دیگر برای مردم ما قابل قبول نیست و در باره‌ی ادامه این تلاش‌های بی‌ثمر و یک‌جانبه سوال‌های جدی دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала