امریکا و اروپا، شکی ندارند که افغانستان در تصرف طالبان قرار گیرد

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutامریکا و اروپا، شکی ندارند که افغانستان در تصرف طالبان قرار گیرد
امریکا و اروپا، شکی ندارند که افغانستان در تصرف طالبان قرار گیرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.08.2021
عضو شوید
روزنامه ضد ترکیه، اظهار داشته است که جریان پناهجویان از افغانستان نشان می دهد که ایالات متحده و کشورهای اروپایی، در تصرف افغانستان بخصور کابل توسط طالبان شک ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، هدی لونت، مقاله نویس روزنامه ضد دولتی ترکیه (Evrensel)، نوشته است که موج مهاجرین افغان به دیگر کشورها به این معنی است که امریکا و اروپا میدانند که افغانستان در تصرف طالبان خواهد آمد. اما سوال اینجاست که آیا میان بایدن و اردوغان علاوه بر حفاظت از فرودگاه کابل، توافق دیگری وجود دارد.
وی خاطرنشان کرده است که روند صلح تحت نظارت امریکا که قرار بود در افغانستان صلح بیاورد، اما تاکنون فقط برای طالبان در میدان‌های بین‌المللی مشروعیت بخشیده است.

ترکیه به اروپا: آماده موج مهاجران از افغانستان باشید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.08.2021
ترکیه به اروپا: آماده موج مهاجران از افغانستان باشید

جو بایدن رئیس جمهور امریکا در آخرین اظهارات در مورد افغانستان گفته بود: "در 20 سال گذشته بیش از یک تریلیون دالر مصرف کردیم، بیش از 30 هزار نیروی افغان را با تجهیزات مدرن آموزش داده و مجهز کردیم. معاش نیروهای امنیتی را پرداخت می‌کنیم، باید بجنگند، تعداد آنها بیشتر از طالبان است. افغان‌ها باید برای کشورشان بجنگند."
درعین حال روزنامه نگار گفت: امریکا و متحدانش قسمی وانمود می‌کنند که هیچ نقشی در آوردند طالبان و بی ثباتی در افغانستان، نداشتند. گویا افغانستان به یک میدان جنگ بین ایالات متحده - روسیه، ناتو - روسیه، بلوک غرب و روسیه - چین تبدیل نشده است.
در عین حال، می‌افزاید که جریان پناهجویان از افغانستان نشان می دهد که ایالات متحده و کشورهای اروپایی شک چندانی ندارند که کل کشور از جمله کابل تحت کنترل طالبان قرار گیرد.
اوضاع در افغانستان در چند ماه گذشته و پس از اعلام برنامه خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از این کشور با تشدید حملات طالبان بدتر شده است.
همچنین در روزهای اخیر، جنگجویان طالبان حملات وسیعی را بر مراکز شهرهای بزرگ از جمله قندهار، هلمند، هرات و نیمروز انجام دادند که صبح امروز نیز ولایت غزنی توسط این گروه سقوط کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала