با کاهش اثربخشی واکسین "Pfizer" در مقابل نوع دلتا کرونا، اسپوتنیک وی روسیه راه حلی را پیشنهاد می‌دهد

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر با کاهش اثربخشی واکسین "Pfizer" در مقابل نوع دلتا کرونا، اسپوتنیک وی روسیه راه حلی را پیشنهاد می‌دهد
با کاهش اثربخشی واکسین Pfizer در مقابل نوع دلتا کرونا، اسپوتنیک وی روسیه راه حلی را پیشنهاد می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.08.2021
عضو شوید
اطلاعات جدید نشان می‌دهد که واکسین Pfizer / BioNTech در مقابل نوع جدید "دلتا" ویروس کرونا اثربخشی خود را از دست داده است. تولیدگان روس پیشنهاد می‌کنند که برای مقابله با این پدیده، آزمایشات مشترکی را آغاز کنند.

گسترش شیوع ویروس کرونا کیپ کد سرخط تمام رسانه های بزرگ بین المللی قرار گرفت، تقریبا 900 مورد ابتلا به ویروس کرونا در ماه جولای در شهرکی پراوینستاون، ایالت ماساچوست امریکا کشف شد. به گفته مدیر شهر الکس مورس، 74 درصد از افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند، واکسینه شده اند.

تاکنون مشخص نیست که آیا ویروس کرونا "دلتا" مسئول پخش کیپ کد در ایالات متحده است یا خیر، برخی از نمونه های اولیه در شهرک پراوینستاون مثبت بوده است.

بسیاری از دانشمندان در تلاش اند تا توضیح دهند که چرا واکسین مورد تائید "مرکز کنترل و پیشگیری بیماری امریکا"  قادر به جلوگیری از موجود جدید ویروس کووید-19 در ایالت ماساچوست و سایر ایالت های امریکا نیست.

مطالعات پیش چاپ "مایو" نشان می‌دهد که اثر بخشی دو واکسین مدرنا تائید شده امریکا، Pfizer/BioNTech and Moderna در هفته های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

به گفته محققان کلیک مایو، اثربخشی واکسین Moderna از 86 درصد به 76 و از واکسین Pfizer از 86 درصد به 42 درصد کاهش یافته است. این کاهش تکان دهنده در ماه جولای رخ داده است، همزمان با افزایش 70 درصدی ابتلا به دلتا در ایالت مینه‌سوتا است.

کاهش اثربخشی واکسین ها در ایالات متحده تنها نیست، تحقیقات در انگلستان نشان می‌دهد که اثربخشی واکسین ها استفاده شده در این کشور از 64 درصد به 49 درصد کاهش یافته است. تحقیقات در اسرائیل همچنان نشان می‌دهد که اثربخشی فایزر در اسرائیل در ماه جولای از 64 درصد به 39 درصد کاهش یافته است.

وضعیت کاهش اثربخشی واکسن ها در ایالات متحده  آمریکا منحصر به فرد نیست. تحقیقات انگلستان نشان می دهد که اثربخشی واکسن هایی که اخیراً در کشور مورد استفاده قرار می گیرد از 64 درصد به 49 درصد کاهش یافته است.

تحقیقات اسرائیلی نشان می دهد که اثر فایزر در طول ماه ژوئن کاهش یافته است و جولای از 64٪ تا 39 درصد کاهش یافته است.

این واکسن -39درصد در اسرائیل از بیماریهای شدید کرونا جلوگیری می کتد.

جدول: اثربخشی واکسن ها در برابر سوریه دلتا ویروس کرونا

© Sputnikاثربخشی واکسن در برابر سویه دلتا
با کاهش اثربخشی واکسین Pfizer در مقابل نوع دلتا کرونا، اسپوتنیک وی روسیه راه حلی را پیشنهاد می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.08.2021
اثربخشی واکسن در برابر سویه دلتا

 روسیه. اثربخشی اسپوتنیک وی قبل از شیوع دلتا: 91.6٪  

در زمان شیوع دلتا 83٪ اثر بخشی اسپوتنیک وی باقی مانده است.

در آمریکا اثربخشی فایزر در دوران قبل دلتا به 76 درصد رسید.  

اما در امریکا با شروع سویه دلتا این اثر بخشی به 42 درصد رسید.

بریتانیا. اثربخشی فایزر قبل از شیوع دلتا: 64٪ اعلام کرد --- در طول شیوع دلتا 49٪

در انگلستان شما نوع واکسن را انتخاب می کنید و محدودیتی ندارید.

در اسرائیل نیز پیش از شروه سویه دلتا اثر بخشی فایزر به میزان 64 درصد بوده است.

در اسرائیل در زمان کرونا دلتا اثر بخشی واکسن فایزر به 42 درصد رسید.

وضعیت عملکرد ضعیف واکسن فایزر زنگ خطر را در واشنگتن به صدا درآورد. در حالی که جو بایدن از همشهریان خود می خواهد که یک واکسن بزنند و می گوید که "واکسن کار می کند. ایمن است، رایگان است، راحت است "، تحقیقات کلینیک مایو قطعاً بر پیام POTUS سایه می اندازد و اخبار مربوط به 42٪ فایزر به سرعت برای کاخ سفید شگفتی ناخوشایندی تبدیل شد. یک مقام ارشد دولت بایدن به در این خصوص گفت: "اگر این یک هشدار نیست، من نمی دانم چیست. "

در حالی که مقامات آمریکایی در مورد جلوگیری از گسترش نوع دلتا با استفاده از مجموعه ابزارهای کنونی خود از ضربات تأیید شده توسط CDC ،دچار بن بست شده اند ، به نظر می رسد ممکن است راهی برای خروج از بحران وجود داشته باشد.

 واکسن اسپوتنیک وی  روسیه اخیراً اثربخشی بالایی در برابر گونه های جدید COVID-19-انواع آلفا، بتا، گاما و دلتا  نشان داده است و می تواند به زرادخانه هر کشوری اضافه شود. علاوه بر این، وزارت بهداشت روسیه اعلام کرده است که اسپوتنیک وی حدود 83 در برابر نوع دلتا موثر است و این واکسن روسی را به بهترین سلاح در جهان در برابر گونه بدنام دلتا تبدیل می‌کند.

با استناد به صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه )، اسپوتنیک وی  می تواند به عنوان یک تقویت کننده برای افزایش کارایی واکسن های دیگر استفاده شود. روش به اصطلاح "ایمن سازی هترولوگ" ، که اساساً یک روش ترکیبی است ، ممکن است در ترکیب فایزر  و اسپوتنیک وی برای به دست آوردن نتایج کلی ایمن سازی بهتر استفاده شود.

 صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه  به فایزر پیشنهاد داده است که آزمایشات مشترک اسپوتنیک وی/فایزر را با استفاده از تزریق یک دوزی اسپوتنیک لایت به عنوان سومین تزریق تقویت کننده برای کسانی که قبلاً دو دوز واکسن فایزر را تزریق کرده‌اند، آغاز کند.

چنین شیوه ای برای صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه چیز جدیدی نیست، زیرا سال گذشته همکاری بین واکسنی را با   آسترازانکا  آغاز کرده بود. این صندوق به خوبی می تواند همکاری با فایزر را به مجموعه پروژه های مشترک خود خواهد افزود. اما آیا فایزر و سایر شرکت های خارجی و همچنین تنظیم کننده های ملی به این ایده به شیوه ای مثبت پاسخ خواهند داد یا خیر، باید منتظر بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала