سازمان ملل به همسایگان افغانستان: مرزهای خود را به روی پناهجویان باز بگذارید

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان ملل به همسایگان افغانستان: مرزهای خود را به روی پناهجویان باز بگذارید
سازمان ملل به همسایگان افغانستان: مرزهای خود را به روی پناهجویان باز بگذارید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2021
عضو شوید
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از کشورهای همسایه افغانستان خواست با توجه به تشدید درگیری‌ها در این کشور، مرزهای خود را به روی پناهجویان افغانستان باز نگه دارند.

گفت و گو درباره محکومیت طالبان در شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2021
گفت و گو درباره محکومیت طالبان در شورای امنیت سازمان ملل
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سازمان ملل از کشورهای همسایه افغانستان خواست مرزهای خود را با توجه به تشدید درگیری‌ها در افغانستان باز نگه دارند و در خصوص کمبود قریب‌الوقوع غذا و نیاز بسیاری از افغان‌ها به پناهندگی در سطح بین‌المللی هشدار داد.

«شابیه منتو» سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در نشست خبری در ژنو سوئیس ضمن درخواست از کشورهای اطراف افغانستانِ درگیر جنگ برای باز نگه داشتن مرزهای خود، گفت: ناتوانی در جستجوی امنیت ممکن است جان افراد بیشماری را به خطر اندازد. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل آماده است تا به مقامات ملی کمک کند در صورت لزوم پاسخ‌های بشردوستانه را افزایش دهند.

وی در ادامه با اشاره به نگرانی‌های برنامه جهانی غذا مبنی بر اینکه کمبود مواد غذایی در افغانستان بسیار وخیم و در حال بدتر شدن است، خاطرنشان کرد که این وضعیت نشانه یک بحران انسانی است.

در حالی که فرانسه، آلمان و هلند از جمله کشورهایی هستند که با توجه به وضعیت افغانستان تعلیق اخراج مهاجران افغانستانی را اعلام کرده‌اند، اتریش، بلجیم، دانمارک و یونان از اتحادیه اروپا خواسته‌اند که این اجازه را ندهد و ادعا می‌کنند که توقف بازگرداندن مهاجران افغانستانی سیگنال اشتباهی را ارسال می‌کند و به احتمال زیاد تعداد بیشتری از شهروندان افغان را ترغیب می‌کند تا خانه‌های خود را به مقصد اتحادیه اروپا ترک کنند.

یادآوری می کنیم، که گروه طالبان از ماه اپریل در حالیکه نیروهای خارجی پس از ۲۰ سال خروج خود را از افغانستان تکمیل می‌کنند، حملاتش را برای شکست دولت کابل افزایش داده است. بنابر گزارش برخی منابع، در حال حاضر این گروه حدود دو سوم خاک افغانستان را در کنترل خود دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала