سازمان ملل: 18.4 میلیون نفر در افغانستان به کمک انسانی نیاز دارند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان ملل: 18.4 میلیون نفر در افغانستان به کمک انسانی نیاز دارند
سازمان ملل: 18.4 میلیون نفر در افغانستان به کمک انسانی نیاز دارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2021
عضو شوید
سازمان ملل متحده اعلام کرده است، که 18.4 میلیون نفر از نزدیک به 40 میلیون نفر جمعیت افغانستان در بحبوحه جنگ در سراسر این کشور به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.
ماموریت نظامیان امریکایی برای امنیت بیرون شدن دیپلمات های امریکایی از افغانستان موقتی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2021
ماموریت نظامیان امریکایی برای امنیت بیرون شدن دیپلمات های امریکایی از افغانستان موقتی است

به گزارش اسپوتنیک، دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در بیانیه ای نوشته است: "بسیاری از مردم به دنبال امنیت از درگیری و سایر تهدیدها به کابل و دیگر شهرهای بزرگ می آیند".

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد، که سازمان های بین المللی در حال حاضر وضعیت این کشور را مورد بررسی قرار داده و بر آوارگی های جدید، درگیری ها، سیل ها و مسائل جنسیتی تمرکز کرده اند و نیازهای بشردوستانه و واکنش فوری را شناسایی کرده اند.

در این بیانیه آمده است: "جامعه بشردوستانه ، از جمله سازمان ملل متحد و سازمان های غیردولتی ، همچنان برای ماندن در افغانستان و ادامه فعالیت متعهد هستند، اما محیط امنیتی بسیار دشوار و جدی است".

استفان دوجاریک سخنگوی آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل متحد ، در یک کنفرانس مطبوعاتی معمولی گفت، که وضعیت در افغانستان به سرعت در حال تغییر است و در این باره گفت، که این سازمان بین المللی تمام تلاش خود را برای تامین امنیت کارکنان خود انجام می دهد.

استفان دوجاریک توضیح داد، که حدود 300 کارمند بین المللی سازمان ملل متحد در افغانستان وجود دارد ، 420 نفر دیگر به خاطر ویروس کرونا از راه دور کار می کنند .

وی افزود، که ماموریت های سازمان ملل همچنین 3.4 هزار ساکن محلی را استخدام می کند. وی افزود: "ما با همه طرف های درگیر در ارتباط هستیم و مسئولیت آنها را نه تنها در زمینه حفاظت از زیرساخت های غیرنظامی ، بلکه در مورد خدشه ناپذیری تاسیسات سازمان ملل ، در مورد نیاز و تعهد به اطمینان از ایمنی پرسنل و تأسیسات سازمان ملل متحد یادآوری می کنیم".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала