سخنگوی طالبان: دلیل تصرف سریع شهرهای افغانستان را توضیح داد

© https://twitter.comسخنگوی طالبان: دلیل تصرف سریع شهرهای افغانستان را توضیح داد
سخنگوی طالبان: دلیل تصرف سریع شهرهای افغانستان را توضیح داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2021
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر درباره تصرف سریع شهرها از سوی این گروه گفت، که حمایت ساکنان به تسخیر سریع شهرهای افغانستان کمک می کند.
ادعای تصرف شهر لشکرگاه از سوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2021
ادعای تصرف شهر لشکرگاه از سوی طالبان

به گزارش اسپوتنیک، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان به خبرنگار اسپوتنیک گفت، که انتقال سریع تعدادی از شهرهای بزرگ افغانستان تحت کنترل طالبان نشان از حمایت آن در بین مردم کشور دارد.

او گفت: "در این مورد شما می دانید، که ولایت ها که با مجاهدین یکجا می شوند از طریق زور نیست یا این معقول است که در یک هفته یا ده روز در حدود چهارده ولایت های بزرگ کشور از طریق زور تسخیر شود در حقیقت این هم رضایت ملت و محبت ملت به مجاهدین امارات اسلامی افغانستان است و آنها بارها از دولت امارت اسلامی افغانستان پشتیبانی کنند".

او در ادامه افزود: "این در حقیقت پشتیبانی ملت از مجاهدین امارت اسلامی افغانستان است. چیزی که دیگرها میگه که بر اساس خواسته های ملت چه باشه و نظام باشه و مخالف با خواسته های ملت نباشه و با زور نباشه، ای به زور نیست ای به همه هویدا است و از کسی پوشیده نیست".

پیش از این، هم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در این باره گفته بود، که ولایات افغانستان به طور داوطلبانه قدرت طالبان را می پذیرند، از سوی این گروه از زور استفاده نمی شود.

یادآوری می کنیم، که در افغانستان رویارویی بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان طالبان چندین سال ادامه داشته است، که در ماه های اخیر مناطق قابل توجهی را در مناطق روستایی و مرزی تصرف کرده و حمله های خود را علیه شهرهای بزرگ آغاز کرده اند. تشدید تنش در شرایطی صورت می گیرد که نیروهای امریکایی خارج می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала