فرانسه فعالان حقوق بشر و جامعه مدنی افغان را می‌پذیرد

© Photo / Tatjana Brilaفرانسه فعالان حقوق بشر و جامعه مدنی افغان را می‌پذیرد
فرانسه فعالان حقوق بشر و جامعه مدنی افغان را می‌پذیرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2021
عضو شوید
در پی تشدید حملات گروه طالبان و پیشروی سریع این گروه به سوی کابل پایتخت افغانستان، فرانسه اعلام کرد که در اقدامی فوق العاده، افغان‌هایی را که به دلیل فعالیت‌های حقوق بشری مورد تهدید قرار داشته باشند، خواهد پذیرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز جمعه اعلام کرد که فرانسه تلاش های زیادی را برای پذیرش افغان هایی انجام می‌دهد که به دلیل فعالیت‌های حقوق بشری در معرض تهدید قرار گرفته اند.

میدان هوایی بین المللی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2021
خروج عاجل کارمندان و اتباع فرانسه از افغانستان

وی می‌گوید: با در نظرداشت حمایت دایمی از زنان و مردان جامعه مدنی افغان، شامل هنرمندان، روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر که زندگی شان به دلیل تعهد به آزادی بیان و حقوق بشر در خطر است اقداماتی را روی دست گرفته تا ورود این افراد به خاک فرانسه را تسهیل کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه افزود که به دلیل وضعیت وخیم امنیتی در افغانستان «فرانسه اعطای ویزا در کابل را ادامه می‌دهد. وی تاکید کرد که تنها دو کشور اروپایی دیگر همین کار را کرده اند.

این خبرگزاری به نقل از کاخ الیزه می‌گوید که حکومت فرانسه از ماه می به این سو 625 همکار محلی افغان را که با خانواده‌ای شان مورد تهدید بودند پذیرفته است.

فرانسه که در دوره حضور نیروهای این کشور در افغانستان تعدادی از افغان‌ها از جمله مترجمان محلی را در ادارات مربوط به نیروهای خود استخدام کرده بود در گذشته تعدادی از همکاران افغان خود را پذیرفته است.

بین سال‌های 2013 و 2015 حدود 550 تن از افغان‌ها و خانواده‌های شان و بین 2018 و 2019 نیز 800 تن دیگر وارد فرانسه شده‌اند.

فرانسه همچنین روز گذشته اعلام کرد که به دلیل تشدید جنگ میان گروه طالبان و نیروهای دولتی از ماه جولای گذشته اخراج پناهجویان رد شده افغان به افغانستان را متوقف کرده است.

آخرین نیروهای امریکایی قرار است 31 اگست از افغانستان خارج شوند و به جنگ 20 ساله‌ای که ایالات متحده درگیرش بود پایان دهند.

از تاریخ 14 آپریل که  جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا این تاریخ را اعلام کرد، طالبان مناطق زیادی از افغانستان را تحت کنترول خود گرفتند و روز سه شنبه مرکز دو ایالت دیگر در غرب و شمال کشور را تصرف کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала