ماموریت نظامیان امریکایی برای امنیت بیرون شدن دیپلمات های امریکایی از افغانستان موقتی است

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaماموریت نظامیان امریکایی برای امنیت بیرون شدن دیپلمات های امریکایی از افغانستان موقتی است
ماموریت نظامیان امریکایی برای امنیت بیرون شدن دیپلمات های امریکایی از افغانستان موقتی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2021
عضو شوید
سخنگوی پنتاگون گفته است، که ماموریت ارتش امریکا در میدان هوایی کابل برای اطمینان از امنیت در زمان بیرون شدن بخشی از کارمندان سفارت امریکا در افغانستان به طور موقتی است. 
Генерал вооруженных сил США Ллойд Джеймс Остин III - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2021
پنتاگون خواستار فشار بین‌المللی برای رسیدن به توافق داخلی در افغانستان شد

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران در نشست خبری گفت: "من می خواهم تأکید کنم که این نیروها برای حمایت از کاهش منظم و ایمن پرسنل غیرنظامی به درخواست وزارت امور خارجه مستقر شده است. این یک ماموریت موقتی و با تمرکز محدود است".

وی گفت، که اولین گروه نظامی متشکل از دو گردان سپاه تفنگداران دریایی و یک گردان ارتش امریکا باید "در عرض 24 تا 48 ساعت آینده" به میدان هوایی کابل برسند.

کربی توضیح داد، که تعداد این سه گردان تقریباً 3 هزار نفر است، آنها افزون بر 650 سرباز امریکایی در کابل حضور خواهند پیدا کرد.

سخنگوی پنتاگون گفت، که در صورت حمله به آنها، "حق مسلم دفاع از خود را خواهند داشت و هرگونه حمله به آنها می تواند و با پاسخ قاطع و مناسب مواجه خواهد شد".

کربی گفت، که وزارت دفاع امریکا، طالبان (طالبان یک سازمان تروریستی ممنوع در فدراسیون روسیه است) را از برنامه های خود برای افزایش موقت نیروهای نظامی مطلع نکرده است.

وی از اظهارنظر درباره گزارش ها و گمانه زنی ها در مورد سقوط قریب الوقوع کابل خودداری کرد.

وی با اشاره به تصمیم برای تخلیه بخشی از کارکنان سفارت گفت: "من در آینده در مورد شرایط فرضی در آینده حدس نمی زنم و مطمئناً در مورد ارزیابی اطلاعاتی از منبر بحث نخواهم کرد." ما معتقدیم که این درست است و اکنون زمان مناسب برای آن است".

 

یادآوری می کنیم، که درگیری ها میان نیروهای دولتی و گروه طالبان افزایش پیدا کرده و در روزهای پسین طالبان بیش از ده شهر بزرگ افغانستان به کنترل خود درآورده اند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала