Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مدال طلا زیر دندان شهردار؛ المپیک به ورزشکار تاوان می‌دهد

© REUTERS / KYODOمدال طلا زیر دندان شهردار؛ المپیک به ورزشکار تاوان می‌دهد
مدال طلا زیر دندان شهردار؛ المپیک به ورزشکار تاوان می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2021
عضو شوید
قهرمان المپیک پس از دندان گرفتن شهردار در حرکت "نامناسب"، مدال طلای جدیدی دریافت کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ میو گوتو به عنوان بخشی از تیم سافت بال جاپان در توکیو 2020 موفق به کسب طلا شد اما پس از دندان گرفتن نامناسب شهردار، جایگزین آنرا دریافت کرده است.

این بازیکن 20 ساله به کشور میزبان کمک کرد تا در ورزشی که از المپیک از پکن 2008 غایب است، پیروز شود. هنگامی‌که او مدال خود را در رویدادی در شهرش در ناگویا به نمایش می‌گذاشت، شهردار تاکاشی کاوامورا صورت خود را پایین انداخت و آن را دندان گرفت، کاری که ورزشکاران عموماً پس از کسب مدال در بازی‌ها انجام می‌دهند.

گفته می‌شود که شهر بیش از 7000 شکایت در مورد این حادثه دریافت کرده و شهردار متهم به "عدم احترام" شده است.

کمپنی موترسازی تویوتا که مالک تیم سافت بال "رد تریرز" است که گوتو نیز عضو آن می‌باشد، گفت که اقدامات وی "نامناسب" و "بسیار تأسف آور" است.

یوکی اوتا ورزشکار جاپانی در شبکه‌های اجتماعی گفت: "او علاوه بر عدم احترام به ورزشکاران آنرا دندان گرفت حتی اگر [ورزشکاران] خودشان یا هم تیمی‌های خود را در مراسم اهدای مدال به عنوان بخشی از اقدامات پیشگیری از ابتلا مدال می‌زنند. متأسفم، من نمی‌توانم آن را درک کنم."

عبارت مدال میکروب به زودی در توییتر در این کشور آسیایی رواج یافت، در حالی که کاوامورا از اقدامات خود و "کثیف کردن نماد سال‌ها تلاش" عذرخواهی کرد.

اکنون بی‌بی‌سی در گزارشی مدعی شده که کمیته بین المللی المپیک (IOC) با اعطای مدال جایگزین به گوتو موافقت کرده است.

طبق بیانیه سازمان دهندگان توکیو 2020، گفته می‌شود شهردار پیشنهاد پرداخت هزینه جایگزینی را داده، اگرچه هزینه مدال جدید توسط IOC تامین می‌شود.

حساب رسمی توییتر بازی‌ها به شوخی اعلام داشت: "ما فقط می‌خواهیم به طور رسمی تأیید کنیم که مدال‌های توکیو 2020 قابل خوردن نیستند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала