گفت و گو درباره محکومیت طالبان در شورای امنیت سازمان ملل

© AFP 2023 / Timothy A. Clary گفت و گو درباره محکومیت طالبان در شورای امنیت سازمان ملل
گفت و گو درباره محکومیت طالبان در شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2021
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل در حال بحث در خصوص پیش‌نویس بیانیه‌ای است، که یورش های طالبان را به شهرها و شهرک‌هایی که منجر به تلفات بالای غیرنظامیان می‌شود، محکوم و این گروه را به تحریم تهدید می‌کند.

روسیه: طالبان در شرایطی نیستند که کابل را تصرف کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2021
روسیه: طالبان در شرایطی نیستند که کابل را تصرف کنند
به گزارش اسپوتنیک، به گفته دیپلمات‌ها، شورای امنیت سازمان ملل در حال بحث در خصوص پیش‌نویس بیانیه‌ای است که حملات طالبان به شهرها و شهرک‌هایی را که منجر به تلفات زیاد غیرنظامیان می‌شود، محکوم کرده و به تحریم به دلیل سوءاستفاده و اقداماتی که صلح و ثبات افغانستان را به خطر می‌اندازد، تهدید می‌کند. 

این بیانیه رسمی که توسط استونی و ناروی تهیه شده و این خبرگزاری مدعی رویت آن است، باید مورد موافقت کلی این نهاد ۱۵ نفره قرار بگیرد. 

در این متن آمده که امارت اسلامی افغانستان (اشاره به حکومتی که در سپتامبر ۱۹۹۶ پس از سقوط کابل توسط طالبان تأسیس شد) در سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته نشده و در ادامه ذکر شده که سازمان ملل از تأسیس هیچ دولتی در افغانستان که از طریق نیروی نظامی یا بازسازی امارت اسلامی افغانستان تحمیل شود، حمایت نمی‌کند و نخواهد کرد.

دبورا لیونس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان هفته گذشته تعهد طالبان در حل و فصل سیاسی را زیر سوال برد و به شورای امنیت گفت که جنگ وارد مرحله مهلک‌تر و مخرب‌تر شده است.

در پیش‌نویس مذکور همچنین آمده است: شورای امنیت حملات مسلحانه نیروهای طالبان به شهرها و شهرک‌های سراسر افغانستان را که منجر به تلفات بیشتر غیرنظامیان می‌شود به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کند.

متن این پیش‌نویس همچنین بر آمادگی شورای امنیت برای اعمال اقدامات بیشتر علیه افرادی که مسئول نقض یا سوءاستفاده از حقوق بشر یا نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی هستند تاکید می‌کند، از جمله کسانی که در حملات علیه غیرنظامیان مشارکت دارند یا افراد و نهادهایی که در اقداماتی دخیل هستند یا از آن‌ها حمایت می‌کنند که صلح، ثبات یا امنیت را تهدید می‌کند. 

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد، که به طور خاص از تغییر جنگ در افغانستان به مناطق شهری نگران است و هشدار داد که اگر حمله طالبان به پایتخت کابل برسد تأثیرات فاجعه‌باری بر غیرنظامیان خواهد داشت.

 

یادآوری می کنیم، که تاکنون 15 ولایت را جنگجویان گروه طالبان از کنترل نیروهای دولتی بیرون کرده اند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала