سقوط پی‌هم ولایات؛ صالح بیانیه نشر کرد

© Photo / Facebook account of ARGسقوط پی‌هم ولایات؛ صالح بیانیه نشر کرد
سقوط پی‌هم ولایات؛ صالح بیانیه نشر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2021
عضو شوید
معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان، در تازه ترین بیانیه‌ای خود در مورد تحولات کشور سخن گفته است.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان، پس از سقوط شمار زیادی از ولایات به دست طالبان در برگه فیسبوکش نوشته است: برایتان اطمینان میدهم که تحت هیچ شرایطی – زیر هیچ عنوانی – در برابر هیچ امتیازی – بخاطر هیچ مصلحتی سلطه طالب را بالای مردم افغانستان نمی پذیرم و به هیچ معامله ای که طالب شرایط آنرا دیکته و تحمیل کند تن در نمیدهم. به هیچ معامله ای که اسمش صلح و ماهیت اش تسلیمی باشد تن در نمیدهم. تا جاییکه مقدور باشد از حق تمام مردم افغانستان دفاع میکنم. از جایگاه معاون نخست ریاست جمهوری تمام سعی تلاشم را انجام میدهم که وضعیت تغییر نماید و یقین دارم که طالب شکست میخورد. من درک میکنم که شاید بسیاری ها این جملات را انگیزشی تلقی نمایند. تاریخ ثابت خواهد ساخت. در تمام ساحاتی که تحرک بوده طالب هیچ چیز کرده نتوانسته است مثال های بی شمار از دلیری و تاریخ سازی نیرو های قهرمان ما را داریم.


وی از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قدر دانی کرده می‌گوید که این نیرو های دلیر و شریف همین اکنون در هر جایی که رهبری درست میشوند درست ایستاده اند و با قامت راست می جنگند.
صالح سوگند یاد کرده می‌گوید: به خداوند قسم یاد میکنم – به راه پر شکوه رهبرم قسم یاد میکنم که میراث اش را لکه دار نمیسازم. او گفته بود اگر به اندازه ی کلاهش زمین باقی مانده باشد مقاومت میکند. نیاز نیست برنامه هایم را علنی بیان نمایم. من در ریشه و تفکر سرباز احمدشاه مسعود و سرباز حراست از ارمان های همیشه تابان مقاومت استم. مقاومت یعنی حراست از عزت زن – مرد – خانواده – حریم خصوصی – کرامت انسانی و حق تعیین زعامت برای همه ملت افغانستان."
وی نیز گفته است که با قوت‌های مردمی در تماس است.
این گفته‌ها درحالی است که گروه شورشی طالبان شماری زیادی از ولایات افغانستان را در تصرف خود آورده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала