ترامپ: اگر من رئیس‌جمهور بودم خروج از افغانستان به مراتب بهتر انجام می‌شد

© Carlos Barriaترامپ: بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند
ترامپ:  بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، جو بایدن را مقصر اوضاع وخیم کنونی در افغانستان دانست. او دومین فرمانده کل قوای آمریکاست که از عملکرد دولت بایدن در قبال نحوه خاتمه جنگ طولانی مدت در افغانستان انتقاد می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از واشنگتن اگزماینر، دونالد ترامپ که در دوره ریاست جمهوری خود توافقی با طالبان برای خروج کامل نظامیان از افغانستان در اول مه مشخص کرده بود، گفت او خروج نظامیان را یک "خروج مبتنی بر شرایط" قرار می‌داد.

عقیده ترامپ درباره بشقاب پرنده ها و موجودات فضایی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
ترامپ بایدن را به خروج غیرمسئولانه از افغانستان متهم کرد

 

این رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت: شخصا رایزنی‌هایی با رهبران ارشد طالبان داشته و آنها فهمیدند که آنچه اکنون انجام می‌دهند غیرقابل پذیرش است. این خروج می‌توانست بسیار متفاوت‌تر و موفقیت‌آمیزتر انجام شود و طالبان بهتر از هر کسی متوجه آن بود.

اظهارات ترامپ در شرایطی مطرح می‌شود که طالبان هر روز به تعداد مراکز ولایتی تحت کنترل خود می‌افزاید و خروج ایالات متحده در پایان همین ماه نزدیک است. ترامپ وضعیت در افغانستان را "غیر قابل قبول" دانست و گفت این کار "باید بسیار بهتر انجام می‌شد."

براساس گزارش واشنگتن پست، مقام‌های دولت بایدن اعتمادشان را به دولت کابل و توانمندی آن برای رویارویی با طالبان از دست داده‌اند و برخی معتقدند که سقوط این دولت بسیار از زودتر از زمان پیش‌بینی شده رخ می‌دهد. بسیاری از مقام‌ها پیش‌بینی می‌کنند که کابل ظرف مدت زمانی یک ماه تا 90 روز تحت کنترل طالبان قرار می‌گیرد و این بسیار تیره‌تر از برآورد مقام‌های اطلاعاتی است که سقوط کابل را ظرف شش ماه پس از تکمیل خروج آمریکا پیش‌بینی کردند.

ماه گذشته هم جورج بوش، رئیس جمهوری اسبق آمریکا از تصمیم دولت بایدن برای خارج کردن نظامیان آمریکایی انتقاد و استدلال کرد که "تبعات آن به شکلی باورنکردنی بد خواهد بود." بوش گفت: می‌ترسم زنان و دختران افغان پس از تکمیل خروج سربازان از افغانستان در 31 آگست محتمل آسیب‌های وصف‌ناپذیری شوند. باورنکردنی است که چگونه این جامعه از سبعیت طالبان تغییر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала