نگرانی انگلیس از احتمال بازگشت دوباره القاعده به افغانستان  

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتحریم های لندن علیه ریاض
تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2021
عضو شوید
وزیر دفاع انگیس از احتمال بازگشت  دوباره گروه تروریستی القاعده به افغانستان در پی قدرت گرفتن طالبان در افغانستان ابراز نگرانی نموده است.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز" بن والاس، وزیردفاع انگلیس با انتقاد از خروج نظامیان بین المللی از افغانستان، می گوید که خروج این نظامیان، تصمیم درستی نبود و احتمالا القاعده دوباره به افغانستان باز خواهد گشت.وی روز گذشته (جمعه 13 آگست) درباره خروج نظامیان ناتو و آمریکا از افغانستان و تبعات آن گفت: «نه موقع مناسبی بود و نه تصمیم درستی بود. القاعده احتمالا باز خواهد گشت.»

تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2021
تلاش انگلیس برای "کم جلوه دادن" نقش خود در جنگ و تراژدی افغانستان

وی افزود که خروج نظامیان انگلیس از افغانستان زمینه ساز «مشکلات راهبردی زیادی» است

وزیر دفاع انگلیس همچنین احتمال تهدید امنیتی علیه شهروندان غربی به دلیل تحولات افغانستان را منتفی ندانست.

بن والاس هر چند از توافق سال 2020 آمریکا با گروه طالبان انتقاد کرد اما تاکید کرد که خروج نظامیان کشورش از افغانستان «تصمیم درستی» بوده است زیرا هرگونه «راه حلی باید بین المللی باشد.»

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز روز جمعه پس از برگزاری جلسه اضطراری دولتش برای بررسی بحران افغانستان گفت که «به افغانستان پشت نخواهد کرد.»

شایان ذکر است که آمریکا، روسیه، چین و شماری دیگر از قدرت‌های بزرگ هشدار داده‌ا‌ند که اگر حکومتی با استفاده از نیروی نظامی در افغانستان به قدرت برسد، آن را به رسمیت نخواهند شناخت.

در روزهای گذشته طالبان با تصرف شهرهای بزرگ مانند هرات و قندهار بزرگترین پیروزی نظامی را بدست آوردند.

اتحادیه اروپا هم به گروه طالبان هشدار داده در صورتی که بخواهد افغانستان را به زور تصرف کرده و "امارت اسلامی" خود را تشکیل دهد، منزوی خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала