صحبت تلفنی غنی با وزیر امور خارجه آمریکا

© https://www.facebook.com/ARGصحبت تلفنی غنی با وزیر امور خارجه آمریکا
صحبت تلفنی غنی با وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2021
عضو شوید
 وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا از تماس تلفنی خود با اشرف غنی، رئیس جمهور کشور خبر داد.

 به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در یک تماس تلفنی با اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، برای وضعیت امنیتی کنونی و همچنین تلاش های فوری دیپلماتیک و سیاسی برای کاهش خشونت را مورد بررسی قرار داد.

​پیشتر کاخ سفید اعلام کرد که صبح امروز ریس‌جمهور بایدن و کامالا هریس، معاون رییس‌جمهور امریکا توسط تیم امنیت ملی شان در مورد تلاش‌‌ها برای کاهش حضور افراد غیرنظامی امریکایی در افغانستان و نظارت بر وضعیت امنیتی در حال تحول در افغانستان، معلومات ارائه گردیدند.

این در حالی است که با ادامه پیشروی‌های برق‌آسای طالبان در سراسر افغانستان ، شبکه سی‌ان‌ان با انتشار گزارشی اعلام کرد سفارت ایالات متحده در کابل به کارکنان خود دستور داده تا وسایل و اطلاعات محرمانه را نابود کنند.

ایالات متحده با وجود اعزام نیروی نظامی بیشتر به افغانستان برای خارج کردن شهروندان این کشور و تضمین ادامه فعالیت دیپلماتیک، بسیاری از کارکنان سفارت خود را هم از پایتخت این کشور جنگ‌زده خارج می‌کند.

طالبان امروز مزارشریف و بخش های زیادی از اراضی در دست دولت را تصرف کرد، به گفته منابع افغانستانی زندان پل‌چرخی و بخش هایی از کابل ساعاتی پیش به دست طالبان افتاده است. مقام‌های اطلاعاتی امریکا می‌گویند طالبان می‌تواند در 72ساعت کابل را تصرف کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала