طالبان: با "زور" وارد کابل نمی‌شویم

© Sputnik / Tariq Azimطالبان: با "زور" وارد کابل نمی‌شویم
طالبان: با زور وارد کابل نمی‌شویم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2021
عضو شوید
طالبان اعلام کردند که نمی‌خواهند با «زور» و از طریق «جنگ» وارد کابل شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، گروه طالبان اعلام کرده است که برای تصرف شهر کابل، اراده ندارد از راه جنگ و زور وارد این شهر شود. این گروه امروز (یک‌شنبه، ۲۴ اسد) در اعلامیه‌ای، گفته است که برای واردشدن مسالمت‌آمیز به شهر کابل، گفت‌وگو با جانب مقابل [حکومت افغانستان] جریان دارد تا روند انتقال به‌گونه‌ی امن و مطمیین انجام شود.

در این اعلامیه آمده است که به «سر، جان، مال و عزت هیچ کسی ضرر نمی‌رسد و زندگی شهروندان کابل نیز با هیچ خطر و تهدیدی مواجه نیست.» طالبان گفته‌اند که به تمام جنگ‌جویان‌شان هدایت داده تا در دروازه‌های شهر کابل توقف کنند و برای وارد شدن به داخل شهر تلاش نکنند.

وزارت داخله افغانستان از آغاز حمله طالبان به کابل خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2021
وزارت داخله افغانستان از آغاز حمله طالبان به کابل خبر داد

طالبان در این اعلامیه افزوده است که تا زمان تکمیل شدن روند انتقال قدرت [از نظر طالبان]، تأمین امنیت شهر کابل مسئولیت جانب مقابل [حکومت افغانستان] است و باید تأمین شود. طالبان تأکید کرده است که به فکر انتقام‌گیری از هیچ‌کسی نیست.

به‌گفته‌ی این گروه، کسانی که در ادارات نظامی و غیرنظامی دولت تا کنون کار کرده‌اند، مورد عفو قرار گرفته‌اند و برای خارج شدن از کشور تلاش نکنند.

از سوی هم، همزمان با فراگیرشدن شایعات ورود طالبان به شهر کابل، بخش‌های زیادی از بازار کابل تعطیل و مردم در یک سراسیمگی قرار گرفته‌اند.

ارگ ریاست‌جمهوری به نگرانی‌های شهروندان کابل پاسخ داده و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در هماهنگی با همکاران بین‌المللی، وضعیت امنیتی شهر کابل را در کنترل دارند. به‌گفته‌ی ارگ، تنها در چند نقطه‌ی دوردست شهر کابل صدای تیراندازی شنیده شده است.

این درحالی است که طالبان در حدود ۱۰ روز اخیر نزدیک به ۳۰ ولایت را تصرف کرده‌اند. بیشتر این ولایات بدون کدام درگیری به طالبان واگذار شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала