مشاور امنیت ملی بایدن: ماندن در افغانستان دیگر منطقی نبود

© AP Photo / Carolyn Kasterمشاور امنیت ملی بایدن: ماندن در افغانستان دیگر منطقی نبود
مشاور امنیت ملی بایدن: ماندن در افغانستان دیگر منطقی نبود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2021
عضو شوید
 در شرایطی که با تسلط طالبان بر بخش اعظم افغانستان باعث افزایش انتقادها از عملکرد دولت جو بایدن شدت گرفته است، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در رد این انتقادها اعلام کرد، خروج آمریکا از افغانستان بهترین گزینه بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، «جیک سولیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی اعلام کرد، جو بایدن روی تصمیم خود برای خروج آمریکا از افغانستان ایستاده است.

ترامپ: بایدن به دنبال پیروزی طالبان باید با شرمندگی استعفا دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2021
ترامپ: بایدن به دنبال پیروزی طالبان باید با شرمندگی استعفا دهد

 سولیوان در این مصاحبه ابتدا به وضعیت جاری در پایتخت افغانستان اشاره و اعلام کرد: «مشاهده آنچه در کابل در حال اتفاق افتادن است، دردناک است».

اشاره این مقام ارشد کاخ سفید به وضعیت افغانستان در شرایطی انجام شده که به دنبال آغاز اجرای تصمیم بایدن برای پایان دادن به جنگ اشغالگرانه 20 ساله آمریکا در این کشور، نیروهای طالبان طی هفته‌ها اخیر بر بخش اعظم افغانستان مسلط شدند و اشرف غنی از ریاست جمهوری استعفا داد و از کشور متواری شد.

جیک سولیوان با رد انتقادها در آمریکا و در دفاع از عملکرد دولت جو بایدن گفت، خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان بهترین گزینه برای اجتناب از ادامه جنگ آمریکا در این کشور برای سه دهه بود.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین تاکید کرد، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روی تصمیم خود برای تصمیم به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان ایستاده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه گفت، «به رغم این حقیقت که ما 20 سال و ده‌ها میلیارد دالر (در افغانستان برای ارتش این کشور) هزینه کردیم، ما نمی‌توانستیم به آنها برای جنگیدن اراده بدهیم و آنها هم تصمیم گرفتند که چنین کاری (جنگ برای مقابله با طالبان) نکنند».

اظهارات این مقام ارشد دولت بایدن درباره تحولات جاری در افغانستان در شرایطی مطرح شده که روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال ساعاتی قبل گزارش داده بود در نتیجه تیراندازی نظامیان این کشور در فرودگاه کابل پایتخت، سه نفر از مردم افغانستان کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала