شاهین: افزون بر طالبان افراد دیگری نیز بخشی از دولت جدید خواهند بود

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2021
عضو شوید
 سخنگوی دفتر سیاسی طالبان می‌گوید در دولت جدید به جز از افراد این گروه شخصیت های دیگری از میان سایر افغان‌ها نیز شامل خواهند بود.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین ، نماینده دفتر سیاسی طالبان در قطر، در مصاحبه با نشریه آمریکایی CNN گفته است که دولت در ترکیب دولت جدید افغانستان همچنین افرادی شامل خواهند بود که عضویت این گروه را نداشتند.

طالبان: دولت انتقالی در افغانستان وجود نخواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2021
طالبان: دولت انتقالی در افغانستان وجود نخواهد داشت

شاهین گفت: "هنگامی که ما در مورد یک حکومت اسلامی همه شمول در افغانستان صحبت می کنیم، به این معنی است که سایر افغان ها نیز بخشی از دولت خواهند بود."

به گفته وی ، هنوز زود است که نام برخی از مقامات دولت قبلی را که قرار است به دولت جدید بپیوندند، مشخص شود. شاهین خاطرنشان کرد که طالبان می خواهند برخی "شخصیت های شناخته شده" نیز در قدرت باشند.

یک نماینده دفتر سیاسی طالبان  افزود، تمام اعضای ارتش و پلیس که سلاح خود را بر زمین گذاشته و به طالبان ملحق شده اند بخشیده می شوند و امنیت آنها تضمین می شود. وی افزود که نام آنها در لیست ویژه ای قرار می گیرد، از آنها به عنوان نیروهای ذخیره استفاده می شود و در صورت نیاز فراخوانده می شوند.

پیش از این، رهبران ارشد طالبان * به روزنامه انگلیسی تایمز گفته بودند که می خواهند قدرت مطلق داشته باشند و با تشکیل دولت انتقالی موافق نیستند.

 به دنبال تسلط جنبش طالبان بر شهر کابل و ورود نیروهای آن به کاخ ریاست جمهوری پس از فرار «اشرف غنی»، رئیس جمهوری افغانستان، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه ای، از جنبش مذکور و طرف های دیگر در این کشور درخواست کرد که حداکثر خویشتنداری را از خود نشان دهند و به حقوق و آزادی های عمومی احترام بگذارند.

در این بیانیه همچنین اعلام شده که قرار است شورای امنیت سازمان ملل امروز یک جلسه علنی برای بررسی وضعیت افغانستان برگزار کند و در جریان آن نیز، دبیرکل سازمان برای اعضای شورا سخنرانی خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала