قریشی به رهبران جهادی : از این فرصت تاریخی برای حل مساله افغانستان استفاده کنید

© @https://twitter.comدیدار قریشی با رهبران جهادی افغان:
دیدار قریشی با  رهبران جهادی افغان:  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2021
عضو شوید
 وزیر امور خارجه پاکستان، در دیدار با شماری رهبرای جهادی و سیاسی کشور گفته است که افغانستان باید از این فرصت تاریخی برای راه حل سیاسی گسترده و جامع استفاده کند.

 به گزارش اسپوتنیک، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان روز دوشنبه (25 اسد)  در صفحه‌ فیس‌بوکش نوشته است که با رهبران جهادی و سیاسی افغانستان دیدار کرده است.

شاه‌محمود قریشی در این دیدار گفته است که این کشور برای بهبود وضعیت افغانستان تلاش می‌کند. او افزوده است که هدف نهایی پاکستان، افغانستان صلح‌آمیز، متحد، دموکراتیک و مرفه است.

قریشی: به جای متهم کردن پاکستان، دلایل وخامت اوضاع در افغانستان را دریابید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2021
قریشی: به جای متهم کردن پاکستان، دلایل وخامت اوضاع در افغانستان را دریابید

قریشی به هیأت افغانستان گفته است که پاکستان امیدوار است بتواند با همکاران افغان خود، صلح و آشتی را برقرار کند. به گفته او، کشورهای منطقه و جهان به‌وضوح طرف‌دار صلح و سازش در افغانستان‌اند.

او افزوده است: «رهبری افغانستان باید از این فرصت تاریخی استفاده کند تا راه را برای یک راه حل سیاسی گسترده و جامع در افغانستان هموار کند.»

با این حال وزیر امور خارجه پاکستان معتقد است که گفت‌وگوهای همه‌جانبه تنها راه برای یافتن یک راه حل سیاسی و مسالمت‌آمیز برای مشکلات افغانستان است.

قریشی تأکید کرده است که پاکستان اجازه نمی‌دهد بی‌ثباتی در افغانستان و درگیرهای داخلی این کشور بر کشورهای همسایه آن تأثیر بگذارد.

او هم‌چنان یادآور شده است: «باید متوجه عناصر ضد صلح و عناصری که تلاش دارند تا نقش آشتی‌جویانه پاکستان را به اشتباه معرفی کنند، باشیم.»

قریشی گفته است که پاکستان انتظار دارد تا همه رهبران افغانستان در جهت منافع ملی گسترده همکاری کنند. او از جامعه جهانی نیز خواسته است که برای بازسازی افغانستان به کمک‌های اقتصادی‌شان ادامه دهند.

گفتنی است که روز یک‌شنبه، یک هیأت متشکل از چهره‌های سیاسی کشور، برای بهبود اوضاع به پاکستان سفر کرده است. در این هیأت کریم خلیلی، محمد محقق، صلاح‌الدین ربانی، یونس قانونی، احمدضیا مسعود، احمدولی مسعود، لطیف پدرام و خالد نور عضویت دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала