مرکل: تمام تلاش ها باید برای نجات افغان‌ها متمرکز باشد

© AP Photo / Markus Schreiberمرکل می‌داند که با سیل آوارگان چه باید کرد
مرکل می‌داند که با سیل آوارگان چه باید کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2021
عضو شوید
انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در واکنش به تحولات سریع در افغانستان گفت، ساعات تلخی را سپری می‌شود و اکنون تلاش‌ها باید برای نجات تمرکز یابد.

به گزارش اسپوتنیک،«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در نشست حزب اتحادیه دموکراتیک مسیحی با ابراز نظر در مورد وضعیت در افغانستان گفت آلمان علاقه مند است از مردم افغانستان و موج احتمالی پناهندگان حمایت کند. وی افزود: «علاوه بر این، ما باید با ترکیه همکاری نزدیک داشته باشیم».

مرکل: آلمان آماده ادامه حضوری نظامی خود در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2021
مرکل: آلمان آماده ادامه حضوری نظامی خود در افغانستان است

صدر اعظم آلمان در این نشست گفت که تصمیم خروج نیروهای آمریکایی ازافغانستان (خلأ ایجاد شده) تأثیر مشابه در تمام این کشور داشته است. مرکل گفت: «ما ساعات تلخی را می‌گذرانیم، اکنون باید بر تلاش‌ها برای نجات تمرکز کنیم».

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز روز یکشنبه در مورد وضعیت افغانستان گفت: «در ترکیه ما با موجی از مهاجران افغانستانی روبرو هستیم و ترکیه به تمام تلاش خود برای کمک به ایجاد ثبات در افغانستان و منطقه ادامه خواهد داد».

چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه  نیز با اشاره به اینکه سفارت ترکیه در کابل به فعالیت خود ادامه می‌دهد ، گفت که تمام عملیات کنسولی در نمایندگی های دیپلماتیک ترکیه ادامه دارد.

پس از فروپاشی شهرهای اصلی افغانستان در چند روز، نیروهای طالبان ساعات اولیه روز یکشنبه در کابل تجمع کردند. برخی تصاویر منتشر نشان می دهد که پس از سقوط کابل به دست طالبان، مردم افغانستان برای خروج از این کشور به «فرودگاه بین المللی حامد کرزی» حمله کردند.

برخی رسانه‌ها اعلام کردند که یکی از دلایل حمله مردم به فرودگاه کابل این شایعه است که هواپیما بدون ویزا و پاسپورت شهروندان افغان را به کانادا منتقل می‌کنند. نیروهای امنیتی و آمریکایی در حال تلاش برای کنترل اوضاع هستند، اما هر لحظه بر تعداد افراد اضافه می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала