شاهین: مردم چرا وحشت کرده‌اند ما انحصار قدرت نمی‌خواهیم

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2021
عضو شوید
 سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در یک مصاحبه گفته است که این گروه خواهان «انحصار قدرت» در افغانستان نیست.

به گزارش اسپوتنیک، محمد سهیل شاهین سخنگوی گروه طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) اطمینان داده است که هیچ قصدی برای انحصار قدرت در افغانستان ندارد. تلاش‌ها برای تشکیل حکومت مشارکتی فراگیر در جریان است، مردم هراس نداشته باشند.

طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
طالبان کماندو های تسلیم‌ شده در فاریاب را تیرباران کردند

شاهین گفت: "ما [طالبان] نمی خواهیم انحصار قدرت در کشور باشد." وی افزود: "به همین دلیل است که طالبان به دنبال تشکیل یک حکومت اسلامی فراگیر در افغانستان هستند".

 سخنگوی طالبان ادامه گفت: "مردم نباید وحشت داشته باشند. من تعجب می‌کنم که چرا وحشت کرده‌اند. ما اطمینان می‌دهیم که خطری برای اموال، آبرو و زندگی شهروندان افغانستان وجود نخواهد داشت. ما نمی‌خواهیم انحصار قدرت داشته باشیم".

این در حالی است که دو روز پس از تسلط کامل طالبان بر افغانستان این جنبش امروز (سه شنبه) اعلام کرد که فرمان عفو عمومی را برای تمامی کارمندان دولتی صادر کرده است.

طالبان همچنین از تمام کارمندان خواست که فعالیتشان را ازسربگیرند. این جنبش همچنین از زنان خواست که به پیکره دولت ملحق شوند.

در همین حال، انعام الله سمنگانی، از مقامات طالبان در سخنانی که از تلویزیون دولتی افغانستان پخش شد اظهار کرد: "امارت اسلامی" نمی‌خواهد زنان قربانی شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала