Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ابراز همدردی ستاره سابق تیم ملی ایتالیا با مردم افغانستان + عکس

© Photo / Facebook account of acaa gov afمیدان هوایی کابل
میدان هوایی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2021
عضو شوید
هافبک پیشین تیم ملی ایتالیا نگرانی‌اش در مورد آیندۀ مردم افغانستان را ابراز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از سقوط دولت جمهوری اسلامی در افغانستان، گروه طالبان یک شنبه شب کنترول تمام افغانستان را در دست گرفتند.

Italy goalkeeper Gianluigi Buffon calls for teammates' attention during a friendly soccer match between Germany and Italy at the Allianz Arena in Munich, March 29, 2016  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2021
واکنش بوفون به وضعیت کنونی افغانستان + ویدیو

حضور دوباره طالبان در افغانستان، نگرانی بسیاری از جهانیان را برانگیخته است. در همین راستا، کلودیو ماکیزیو، هافبک پیشین تیم ملی ایتالیا نگران آینده مردمان افغانستان پس از روی کار آمدن طالبان در آن کشور است.

این ستاره فوتبال ایتالیا با نشر مطلبی در شبکه‌های اجتماعی، به این روزهای افغانستان واکنش نشان داد. ماکزیو در این باره نوشت:«رویای زنان، دختران و دختر بچه ها ویران شده و آزادی شان نابود شده است. آن ها را با ناامیدی شان، به حال خودشان می گذارند.»

هافبک پیشین تیم ملی ایتالیا در ادامه نوشت:«مردمانی که از یک هواپیما آویزان می شوند و سرنوشت شان فراموش شدن است. غرب که فقط از الفاظ دهان پر کن «آزادی» و «برادری» استفاده می کند، این مردم را نادیده می گیرد. من نمی خواهم در جهان عدالت باشم؛ می خواهم در عدالتی جهانی باشم که اگر در برابر همه این ها کاری از دستش بر نیاید، وجود ندارد.»

در حالی که طالبان در افغانستان قدرت را به دست گرفته است، نهادهای بین المللی حقوق بشر نسبت به عواقبی که این تغییر سیستم می تواند برای مردم آن کشور به ویژه زنان در بر داشته باشد، ابراز نگرانی کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала