بلومبرگ درباره جزئیات مذاکرات دوحه و انتقال قدرت پیش از فرو افتادن کابل روشنی انداخت

© https://twitter.comبلومبرگ درباره جزئیات مذاکرات دوحه و انتقال قدرت پیش از فرو افتادن کابل روشنی انداخت
بلومبرگ درباره جزئیات مذاکرات دوحه و انتقال قدرت پیش از فرو افتادن کابل روشنی انداخت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2021
عضو شوید
یک روزنامه امریکایی درباره جزئیات توافق طالبان با دولت افغانستان و انتقال قدرت پیش از فرو افتادن شهر کابل به دست طالبان را افشا کرد. 

دیپلمات روس: ماجراجویی های آمریکا باعث شد طالبان افغانستان را تصرف کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2021
دیپلمات روس: ماجراجویی های آمریکا باعث شد طالبان افغانستان را تصرف کنند
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ای امریکایی بلومبرگ درباره جزئیات مذاکرات دوحه و انتقال قدرت در افغانستان با مشارکت طالبان، دولت جمهوری و دیپلمات های امریکایی پیش از فروافتادن کابل به دست طالبان روشنی انداخت. 
به گفته این آژانس، اندکی پیش از سقوط کابل ، طرفین به طور آزمایشی در مورد آتش بس دو هفته ای توافق کردند که طی آن قرار بود اشرف غنی رئیس جمهور قدرت را واگذار کند و پس از آن قرار بود گفت وگویی در مورد ایجاد دولت انتقالی آغاز شود.

با این حال، پرواز غنی در روز یکشنبه هر سه طرف را غافلگیر کرد و در مذاکرات نقطه ضعفی ایجاد کرد. به گفته گفتگو کنندگان آژانس، در شرایط فعلی مشخص نیست که آیا می توان شبه نظامیان را پس از پیروزی متقاعد کرد که قدرت را به اشتراک بگذارند یا نه. 

یادآوری می کنیم، که پس از پیروزی پی در پی طالبان و تصرف شهرها از سوی این گروه به روز یکشنبه جنگجویان این گروه وارد کابل پایتخت افغانستان شدند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала