ادامه ازدحام در نزدیکی فرودگاه کابل؛ 17 غیرنظامی زخمی شدند

© REUTERS / Stringer Мужчина тянет наверх девочку у аэропорта Кабула
Мужчина тянет наверх девочку у аэропорта Кабула  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
عضو شوید
 یک مقامی امنیتی در سازمان پیمان ناتو اعلام کرد هیچ خبری مبنی بر اعمال خشونت از سوی طالبان در خارج از فرودگاه کابل در دست نیست.

 به گزارش اسپوتنیک،  یک مقام مسئول در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به خبرگزاری رویترز گفت: دست کم 17 نفر بر اثر ازدحامی و تنشی که در فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان رخ داد، زخمی شدند.

 آمریکا پاداش اطلاعات در باره ابو محمد الجولانی، سرکرده النصره را 10 میلیون دلار اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2021
آمریکا: مسئول هرج و مرج در فرودگاه کابل ما نیستیم

او در ادامه افزود: این حادثه در یکی از خروجی‌های فرودگاه کابل رخ داد، در واقع جایی که ما از غیرنظامیان افغان که قصد داشتند پس از کنترل طالبان بر کابل کشور را ترک کنند، می‌خواستیم در صورت نداشتن گذرنامه و ویزا از تجمع در اطراف فرودگاه خودداری کنند.

این مقام مسئول ناتو اضافه کرد: ما از هیچ گزارشی مبنی اعمال خشونت «شبه نظامیان» طالبان بر مردم افغان در خارج از فرودگاه کابل در دست نداریم.

در روز 25 اسد، هزاران نفر از مردم به فرودگاه کابل یورش برده بودند که در پی این ازدحام، 7 شهروند افغانستانی جان خود را از دست دادند.

براساس این گزارش، یورش به سمت فرودگاه در حالی انجام شده که طالبان قوانین خود را بر بخش گسترده تری از پایتخت افغانستان اعمال کرده است. این در حالی است که پیشروی برق آسای این گروه تنها یک هفته برای سرنگون کردن دولت به طول انجامید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала