Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رویای دختر افغان برای شرکت در پاراالمپیک از بین رفت

© Photo / Zakia Khudadadiذکیه خدادادی ملی پوش پاراتکواندوی کشور
ذکیه خدادادی ملی پوش پاراتکواندوی کشور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
عضو شوید
ذکیه خدادادی ملی پوش پاراتکواندوی افغانستان می‌خواهد تا به او کمک صورت گیرد که بتواند به رویداد پارالمپیک برود.

به گزارش اسپوتنیک؛ روز دوشنبه ، کمیته پارالمپیک افغانستان (APC) گفت که دو ملی پوش پارالمپیکی کشور به دلیل وضعیت فعلی در کابل، نمی‌توانند در بازی‌های توکیو حضور یابند. اما حالا ذکیه خدادادی ملی پوش پارا تکواندوی کشور با ابراز ناامیدی می‌خواهد تا به او کمک صورت گیرد که بتواند در مسابقات پارالمپیک توکیو 2020 حضور یابد.

پس از این‌که به نظر می‌رسد با شرابط فعلی رویای او را مبنی بر تبدیل شدن به عنوان اولین شرکت کننده زن افغانستان در بازی‌های پارالمپیک از بین ببرد، روز سه شنبه این درخواست تلخ را مطرح کرد.

خدادادی ملی پوش پارا تکواندو با انتظار پیام ویدیویی، اعلام داشت که احساس زندانی می‌کند و با خانواده بزرگ‌اش در خانه گیر مانده و نمی‌تواند با اطمینان به خرید برود و مهم‌تر این که تمرین کند.

خدادادی در این ویدیو می‌گوید:

"من از همه شما درخواست می‌کنم که من یک زن افغان هستم و به عنوان نماینده زنان افغان از شما می‌خواهم که به من کمک کنید. می‌خواهم در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو شرکت کنم، لطفاً دست مرا بگیرید و به من کمک کنید."

او در ادامه می‌افزاید:

"من از همه شما از زنان در سراسر جهان، نهادهای حمایت از زنان و از همه سازمان‌های دولتی می‌خواهم که اجازه ندهید حقوق یک شهروند زن افغانستانی در جنبش پارالمپیک به این سادگی سلب شود... من رنج زیادی کشیده‌ام، نمی خواهم مبارزه من بیهوده و بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یابد."

گفتنی‌ست که خدادادی تنها 23 سال دارد و با حسین رسولی 21 ساله کسانی هستند که قرار بود روز سه شنبه وارد توکیو شوند اما نتوانستند پرواز نمایند.

روز سه شنبه، طالبان در اولین کنفرانس مطبوعاتی رسمی خود در کابل به خبرنگاران گفتند که به حقوق زنان در چارچوب قوانین اسلامی احترام خواهند گذاشت. این کنفرانس خبری پس از تخلیه دیپلمات‌ها و غیرنظامیان از سوی ایالات متحده و متحدان غربی و با صحنه‌های ناراحت کننده هرج و مرج در فرودگاه کابل، برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала