پوسته های بازرسی طالبان در کابل؛ تجسس تلفن‌های همراه

© AFP 2023 پوسته های بازرسی طالبان در کابل؛ تجسس تلفن‌های همراه
 پوسته های بازرسی طالبان در کابل؛ تجسس تلفن‌های همراه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
عضو شوید
طالبان در کابل پوسته های بازرسی ایجاد کرده، دسترسی به فرودگاه را محدود و تلفن‌های همراه افغان‌ها را برای یافتن تماس‌هایی به زبان انگلیسی مورد تجسس قرار می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نوشته روزنامه بیزینس اینسایدر، شبه‌نظامیان طالبان همچنین منازل و دفاتر افغان‌های مرتبط با دولت‌ها و سازمان‌های غربی را مورد تجسس قرار می‌دهند.

Боевик Талибана* на улице в афганском городе Герат - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
تیراندازی طالبان بر تظاهرکنندگان در جلال‌آباد قربانی برجا گذاشت + ویدئو

وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت، طالبان با ایجاد پوسته های بازرسی در سراسر کابل نفوذش را در این منطقه تشدید کرده است. نیروهای طالبان تلفن‌های هوشمند افغان‌ها را برای یافتن هرگونه مساله مشکوک مورد جستجو قرار می‌دهد.

بسیاری از شهروندان افغان از بیم دستگیری یا تهدید از سوی طالبان، در حال حذف پیام‌ها و فیلم های خود مربوط به ۲۰ سال گذشته و پیش از تصرف کابل هستند.

طالبان همچنین در ورودی‌های فرودگاه کابل پوسته های بازرسی ایجاد کرده است.

این روزنامه همچنین گزارش کرد، برخی از پروازها به قصد تخلیه شهروندان افغان یا دیگر اتباع تقریبا خالی فرودگاه کابل را ترک گفتند و علتش هم ایجاد این پوسته های بازرسی بوده است.

ایرباس ارتش آلمان که ظرفیت ۱۰۰ نفر را دارد روز سه شنبه با هفت نفر از فرودگاه برخاست.

کنترل طالبان بر شهر کابل در حالی صورت گرفته که فرودگاه دو روز پس ناآرامی و همزمان با تلاش مردم برای فرار از شهر به روی پروازهای غیرنظامی و نظامی باز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала