فرانسه 180 افغان را شب‌هنگام از فرودگاه کابل تخلیه کرد

© Photo / H.K International Airportمیدان‌ هوایی کابل
میدان‌ هوایی کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
عضو شوید
هواپیمای نظامی فرانسه در دومین پرواز خود از فرودگاه کابل علاوه بد دیپلمات های آن کشور 180 افغان را نیز منتقل کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه روز چهارشنبه (18آگست) اعلام کرد که دومین هواپیمای تخلیه نیرو های هوایی فرانسه وارد ابوظبی (پایتخت امارات متحده عربی) شد.این هواپیما 25 فرانسوی و 184 شهروند افغان که از کابل تخلیه شده بودند را منتقل کرد.

فرانسه فعالان حقوق بشر و جامعه مدنی افغان را می‌پذیرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2021
فرانسه فعالان حقوق بشر و جامعه مدنی افغان را می‌پذیرد

پیشتر لورنس پارلی، وزیر دفاع فرانسه روز سه‌شنبه گفت، یک هواپیمای حامل دیپلماتها و غیرنظامیان شبانه در پایگاه هوایی فرانسه در ابوظبی فرود آمده است. در طول شب، پروازها میتوانند از سرگرفته شوند و همین به ما اجازه داد تا اولین هواپیمای ترابری ارتش خودمان را به زمین بنشانیم. یک خط تماس میان کابل و امارات برای تسهیل تخلیه اتباع فرانسوی ایجاد شده است.

روز دوشنبه دست کم پنج غیرنظامی در فرودگاه کابل جان باختند اما هنوز مشخص نیست که مرگ آنها به ضرب گلوله بوده یا زیر دست و پای مردم جان باختند. کنترل این فرودگاه اکنون در اختیار آمریکاست.

از سوی دیگر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به دنبال تحولات افغانستان روز دوشنبه گفت که این کشور نباید دوباره مثل دو دهه پیش و قبل از حمله آمریکا به "پناهگاهی برای تروریستها" تبدیل شود. او در سخنان تلویزیونی کوتاهی تاکید کرد: این برای صلح و امنیت بین‌المللی مهم است... ما هر کاری برای همکاری موثر روسیه، ایالات متحده و اروپا انجام میدهیم چون منافع ما یکسان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала