روسیه: طالبان قول دادند امنیت پروازهای شهروندان این کشور را تامین کنند

© REUTERS / Stringer روسیه: طالبان قول دادند امنیت پروازهای شهروندان این کشور را تامین کنند
روسیه: طالبان قول دادند امنیت پروازهای شهروندان این کشور را تامین کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفته است که به آنعده شهروندان روسی که مایل به خروج از افغانستان هستند، پروازهای ویژه ای ترتیب داده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاراوا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک جلسه توجیهی اظهار داشت که هیچ بحثی مبنی بر تخلیه سفارت روسیه از کابل وجود ندارد، اما به آنعده شهروندان روسی که مایل به خروج از افغانستان هستند، پروازهای ویژه ای ترتیب داده می‌شود.

روسیه: آنچه در افغانستان رخ می‌دهد، مسئول‌اش غنی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
روسیه: آنچه در افغانستان رخ می‌دهد، مسئول‌اش غنی است

وی خاطرنشان کرد که گروه طالبان طالبان قول دادند امنیت پروازهای شهروندان این کشور را تامین کنند.
وی خاطرنشان کرد که درحال حاضر حدود 100 شهروند افغانستان که در روسیه تحصیل کرده و شهروندی گرفته اند، درخواست خروج از افغانستان را داده اند.
زاخاراوا، افزود که درحال حاضر کنسلگری روسیه در کابل به دلیل سقوط نظام به مشکلاتی مواجع شده است و به همین خاطر قانونی ساختن اسناد متوقف شده است که دلیل واضع دارد.
خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала